Μπέρδεψε τα γράμματα και φτιάξε μια λέξη-Δανάη Στεργίου


 Στη σημερινή μας παρέα η συγγραφέας κυρία Δανάη Στεργίου θα μας μιλήσει για το βιβλίο

της με τον τίτλο: Μπέρδεψε τα γράμματα και φτιάξε μια λέξη που κυκλοφορεί από τις

εκδόσεις Βακχικόν.

1, Καλώς ορίσατε Σας ευχαριστούμε πολύ. Μιλήστε μας για το συγγραφικό σας έργο.

Το πρώτο μου βιβλίο – παραμύθι κυκλοφόρησε το 2020 από τις εκδόσεις Μένανδρος με

αφορμή την πανδημία του covid – 19. Έπειτα ακολούθησε το ηλεκτρονικό βιβλίο

(αυτοέκδοση) με τίτλο: « Το μαγικό σεντόνι της Πρωτοχρονιάς», το οποίο είναι

χριστουγεννιάτικο και είχε σημειώσει μεγάλη επιτυχία καθώς εκείνη την περίοδο τα

μαθήματα γίνονταν μέσω τηλεκπαίδευσης και τα ηλεκτρονικά βιβλία είχαν μεγάλη

απήχηση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τον Μάρτιο του 2022 εμφανίστηκε από τις

εκδόσεις Βακχικόν η Σόφη η κουκουβάγια μέσα από το βιβλίο «Μπέρδεψε τα γράμματα

και φτιάξε μια λέξη». Τέλος τον Δεκέμβριο του 2022 κυκλοφόρησε πάλι σε ηλεκτρονική

μορφή το βιβλίο μου με τίτλο: «Η Μαγική συνταγή των δώρων», έχοντας ιδιαίτερη

εικονογράφηση καθώς τις εικόνες φιλοτέχνησαν οι κόρες μου.

2. Ποια είναι η υπόθεση της ιστορίας που διαδραματίζεται στο βιβλίο σας;

Η Σόφη μια μικρή κουκουβάγια δυσκολεύεται στην ανάγνωση και τη γραφή. Ο δάσκαλός

της προσπαθεί να βρει διαφορετικούς τρόπους διδασκαλίας, ώστε να τη βοηθήσει. Οι

συμμαθητές της διαδραματίζουν κι αυτοί σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια της Σόφης να

διαβάσει και να γράψει με μεγαλύτερη ευκολία. Στο τέλος η Σόφη θα τα καταφέρει

άραγε;

3. Ποιο ήταν το ερέθισμα που σας οδήγησε να γράψετε αυτό το βιβλίο;

Οι μαθητές μου αποτέλεσαν την κινητήριο δύναμη για την συγγραφή και αυτού του

βιβλίου. Δεν αναφέρομαι μόνο στους μαθητές που δυσκολεύονται στην ανάγνωση, τη

γραφή ή τους υπολογισμούς, αλλά και σε όσους παρουσιάζουν οποιαδήποτε δυσκολία

στην σχολική ζωή.

4. Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να κάνετε γνωστά μέσα από αυτό ;

Αρχικά, το βασικότερο μήνυμα του βιβλίου μου είναι η μοναδικότητα του χαρακτήρα του

καθενός, του τρόπου σκέψης και μάθησης. Επίσης, επιδιώκεται να αναδειχτεί η

σπουδαιότητα της συνεργασίας δασκάλου – γονέα – μαθητή, της αποδοχής, της

ενθάρρυνσης και της επιβράβευσης. Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω ότι η

επιτυχία έρχεται μόνο με την προσπάθεια.

5. Από ποια ηλικία θεωρείται ότι είναι κατάλληλο το συγκεκριμένο βιβλίο;

Νομίζω ότι είναι πιο κατανοητό σε παιδιά Δημοτικού, δηλαδή από 6 ετών και πάνω,

όμως έχει διαβαστεί και σε παιδιά νηπιαγωγείου και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία.

6, Μέσα στις σελίδες του βιβλίου ο μικρός αλλά και ο μεγάλος αναγνώστης συναντά τη

φράση: Ο καθένας μας είναι ξεχωριστός και μπορεί να μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο.

Θέλετε να τη σχολιάσετε;

Ως εκπαιδευτικός αλλά και ως γονέας θεωρώ ότι κάθε παιδί έχει διαφορετικούς κώδικες

μάθησης. Για παράδειγμα υπάρχουν μαθητές μου που θέλουν να διαβάσουν ένα κείμενο

για το κατανοήσουν και άλλοι που προτιμούν να το ακούσουν. Πολλές φορές οι μαθητές

ντρέπονται να μιλήσουν γιατί δεν είναι σίγουροι για την απάντησή τους. Από τα λάθη

μας μαθαίνουμε, τους λέω συνεχώς, αλλά θέλει ακόμη δουλειά για να αποδεχτούμε το

«λάθος» μας. Αυτό που μου κάνει εντύπωση μέχρι και σήμερα είναι όταν βλέπω τους

μαθητές να τσαλακώνουν ζωγραφιές γιατί, όπως μου λένε, η ζωγραφιά τους δεν ήταν

«σωστή». Εκείνη τη στιγμή θέτω το ερώτημα : «Υπάρχει λάθος ζωγραφιά; Υπάρχει λάθος

τέχνη; Πρέπει οι ζωγραφιές να είναι όλες ίδιες;». Τα παιδιά έχουν τόσο κοινό και

ταυτόχρονα τόσο διαφορετικό τρόπο σκέψης, γι’ αυτό χρειάζεται υπομονή, επιμονή και

εφευρετικότητα για τη διδασκαλία. Η τάξη είναι ένας «ζωντανός οργανισμός» και μας

επιφυλάσσει καθημερινές εκπλήξεις.

7.Το βιβλίο σας μπορεί να αποτελέσει και βοηθητικό εργαλείο στα χέρια των γονιών και των

εκπαιδευτικών σχετικά με τις δυσκολίες που ενδεχομένως παρουσιάζουν τα παιδιά;

Θεωρώ ότι κάθε βιβλίο αποτελεί εργαλείο για γονείς και εκπαιδευτικούς για πολλούς

λόγους. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι τα παιδιά, με ευχάριστο τρόπο, μπορούν να

υιοθετήσουν όμορφες συμπεριφορές και μηνύματα. Επιπλέον, καλλιεργείται η

φιλαναγνωσία και μέσα από το παιχνίδι που υπάρχει στο βιβλίο γίνεται εξάσκηση στην

ορθογραφία. Τέλος, το σπουδαιότερο είναι η ταύτιση του αναγνώστη με την ηρωίδα του

βιβλίου μου, που μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην προσπάθεια αντιμετώπισης

πιθανόν δυσκολιών σε μαθησιακό επίπεδο αλλά και σε άλλους τομείς.

8..Από την εμπειρία που έχετε ως εκπαιδευτικός πιστεύετε ότι είναι εύκολο οι γονείς να

αποδεχτούν τη μαθησιακή δυσκολία αλλά και τη διαφορετικότητα που αντιμετωπίζει το

παιδί τους;

Γενικά η «αποδοχή» του άλλου μας δυσκολεύει όλους. Θέλουμε να προσαρμόσουμε τον

άλλον στα δικά μας «καλούπια», χωρίς να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε πρώτα εμείς.

Θεωρώ ότι πλέον οι περισσότεροι γονείς αποδέχονται και τη μαθησιακή δυσκολία και τη

διαφορετικότητα. Σίγουρα υπάρχουν μεμονωμένες εξαιρέσεις αλλά κατά πλειοψηφία οι

γονείς είναι δεκτικοί, συνεργάσιμοι και ανοιχτοί στην επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό.

9. Ποιοι είναι οι συνταξιδιώτες που σας βοήθησαν στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου

συγγραφικού σας ταξιδιού;,

Συνταξιδιώτες μου δεν ήταν πολλοί αλλά ήταν «ουσιαστικοί»… Οι κόρες μου είναι οι

αυστηρότεροι κριτές των βιβλίων μου… πάντα τα σχόλιά τους με ωθούν να αλλάξω

σημεία του κειμένου ακόμη και χαρακτήρες να διαφοροποιήσω. Επίσης, ο σύζυγός μου

αναλαμβάνοντας την εικονογράφηση του βιβλίου μου συνέβαλε σημαντικά ώστε να

φτάσει το παραμύθι στις εκδόσεις βακχικόν. Τέλος, ο Νέστορας και ο Γιάννης, ιδρυτές

των εκδόσεων Βακχικόν, με θέρμη αγκάλιασαν την συγγραφική μου προσπάθεια και

κάπως έτσι το παραμύθι μου: «Μπέρδεψε τα γράμματα και φτιάξε μια λέξη» έφτασε στο

τυπογραφείο.

10.Οι αναγνώστες που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν ποια είναι η λέξη που δημιουργείται

όταν μπερδευτούν τα γράμματα  που μπορούν να αναζητήσουν το βιβλίο σας ώστε να το

καταφέρουν έστω και αναγνωστικά;

Ναι. Το βιβλίο μπορεί να το βρει κανείς σε οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, στο βιβλιοπωλείο

Βακχικόν και στο ηλεκτρονικό κατάστημα των εκδόσεων Βακχικόν

https://ekdoseis.vakxikon.gr. Στο βιβλίο υπάρχει και η περιγραφή του ομώνυμου -με τον

τίτλο- παιχνιδιού αλλά και ενδεικτικά κάποιες λέξεις, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν

στο παιχνίδι.

Ευχαριστούμε πολύ. Να είστε καλά και το βιβλίο να είναι καλοτάξιδο.

Εγώ σας ευχαριστώ για την πολύ όμορφη συζήτηση που είχαμε! Καλή συνέχεια!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου

Ξεθωριασμένες Πεταλούδες -Συλλογικό Έργο