Όταν ο χρόνος ζωγραφίζει -Ελένη Χρυσαφίνη

 


Στη σημερινή μας παρέα   η  συγγραφέας κυρία   Ελένη Χρυσαφίνη θα μιλήσει για το βιβλίο της   με τον τίτλο: Όταν ο χρόνος ζωγραφίζει  που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Υδροπλάνο.    


1.       Καλώς ορίσατε. Ευχαριστούμε πολύ. Μιλήστε μας για το συγγραφικό σας έργο.

 

Καλώς  σας βρήκα , ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία!

 

Τυχαία έγινα συγγραφέας!  Όλα ξεκίνησαν όταν, ούσα μητέρα  ψάχνοντας συγκεκριμένο υλικό για την πρωτότοκη κόρη μας στην ελληνική βιβλιογραφία, διαπίστωσα ότι δεν υπήρχε κάτι σχετικό. Έτσι μπήκα στη διαδικασία να το δημιουργήσω .

Η ανταπόκρισή της, ήταν τόσο μεγάλη  που σκέφτηκα ότι θα χαροποιούσε κι άλλες μανούλες κι άλλα παιδιά να ασχοληθούν με αυτό το υλικό! Έτσι γεννήθηκε η συλλογή μου που έγινε το πρώτο μου  βιβλίο από τις εκδόσεις Πατάκη με τα αγαπημένα δαχτυλοπαίγνια: Όταν τα δάχτυλα παίζουν θέατρο!

Νομίζω πως όποιος/α  κάνει την αρχή στη συγγραφή δεν μπορεί μετά να σταματήσει!

Και τα επόμενα τρία βιβλία μου δημιουργήθηκαν από  την ανάγκη να έχω κάποιο συγκεκριμένο παιδαγωγικό υλικό στο Νηπιαγωγείο και που διαπίστωνα ότι δεν υπήρχε .

Η  χαρά και ο ενθουσιασμός με τον οποίο ανταποκρίνονται  τα νήπιά μου σε καθένα από τα βιβλία μου είτε στο βιβλίο με τις Ηχοϊστορίες είτε στο Πρωτότυπο Αλφαβητάρι είτε στο Ζωγράφο Χρόνο είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση για μένα!

Με το βιβλίο Κίνηση Ήχος Λόγος-Η μουσική Τέχνη των ήχων μέσω Ηχοϊστοριών (εκδόσεις Οσελότος) τα παιδιά παίζουν με απλά κρουστά όργανα, και  συμμετέχουν κινητικά θεατρικά και μουσικά.Είναι ένα χρήσιμο  βιβλίο για όσους ασχολούνται με παιδιά και δεν έχουν γνώσεις μουσικής.

 Με το βιβλίο Που κρύφτηκαν τα γράμματα – Το πιο πρωτότυπο αλφαβητάρι (εκδόσεις Οσελότος) ακόμα και τα μικρότερα παιδιά μαθαίνουν με ευχάριστο και χαριτωμένο τρόπο τα γράμματα, έτσι ώστε να τα θυμούνται εύκολα καθώς κάθε γράμμα συνδέεται με μία συγκεκριμένη εικόνα.  Διαφέρει από όλα τα άλλα, γιατί το ίδιο το γράμμα ως γραφικό σύμβολο, κρύβεται εικονικά στη λέξη. Τονίζεται η εικονική – οπτική ταυτότητα των γραμμάτων.Το βιβλίο περιλαμβάνει  και δημιουργικές δραστηριότητες!

Με το βιβλίο Όταν ο χρόνος ζωγραφίζει (εκδόσεις Υδροπλάνο) τα παιδιά με τη βοήθεια του ήρωα ζωγράφου << Νέου Χρόνου>>, βοηθιούνται ώστε να αντιληφθούν τη διαδοχή του χρόνου, την εναλλαγή των εποχών σε σχέση με τα χρώματα, μαθαίνοντας μέσα από τις μίξεις  τη δημιουργία των χρωμάτων. Μια  παραμυθένια προσέγγιση εικαστικής εκπαίδευσης που παρέχει τη δυνατότητα της ευρύτερης σχέσης του παιδιού με το φυσικό περιβάλλον!

Ποια είναι η υπόθεση της  ιστορίας που διαδραματίζεται στο βιβλίο σας;

 Ήρωας  του παραμυθιού είναι  ο Ζωγράφος Χρόνος ,  που  ως Νέος Χρόνος, ξεκινάει με ενθουσιασμό το έργο του βουτώντας πρώτα στο λευκό χρώμα και ΄΄ μεγαλώνοντας ΄΄ προσθέτει ολοένα και περισσότερα χρώματα, των οποίων  η μίξη  δημιουργεί  και άλλα χρώματα,  ώσπου η μαγεία των χρωμάτων θα φτάσει στο αποκορύφωμα των συναισθημάτων του Ήρωα Χρόνου !

 

3.  Ποιο είναι το κίνητρο που σας οδήγησε να γράψετε το συγκεκριμένο  βιβλίο;

 Ήθελα πολύ να έχω ένα βιβλίο, με το οποίο τα παιδιά,  να βοηθιούνται να αντιληφθούν τη διαδοχή του χρόνου, την εναλλαγή των εποχών σε σχέση με τα χρώματα, και ταυτόχρονα να μαθαίνουν  μέσα από τις μίξεις  τη δημιουργία των χρωμάτων.

Έτσι γεννήθηκε ο ήρωάς μου,  ο Ζωγράφος Χρόνος,  που καθώς αλλάζουν τα συναισθήματά του αλλάζουν και οι ζωγραφιές του, αλλά  και η φύση ολόκληρη!

 

4.   Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να  κάνετε γνωστά μέσα από αυτό;  

Μ Μηνύματα που θα ταίριαζαν με το συγκεκριμένο βιβλίο νομίζω ότι είναι:

…Γιατί μετά από κάθε καταιγίδα λάμπει ο ήλιος!

                                    ή

 Κι όταν όλα γύρω μας φαντάζουν γκρίζα ας βάλουμε εμείς  χρώματα να το αλλάξουμε!

Γ ια αυτό και στο οπισθόφυλλο του βιβλίου υπάρχει η πρόταση:

΄΄Μια αισιόδοξη προοπτική μετά από κάθε αδυναμία. Η ελπίδα και η αναγέννηση μέσα από τον κύκλο του έτους!΄΄

 

5.     Το βιβλίο σας θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και ως ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για την εκμάθηση των χρωμάτων, την εναλλαγή των εποχών  καθώς και τη δημιουργία νέων χρωμάτων όταν γίνει συνδυασμός μεταξύ τους;

Σωστά, νομίζω πως μπορεί να βοηθήσει πολύ προς αυτή την κατεύθυνση.

Πρακτικά τόσο στο σχολείο με τους/τις εκπαιδευτικούς όσο και στο σπίτι με τους γονείς , μπορεί να αξιοποιηθεί  η  διαδραστική πρόταση του βιβλίου. Αφού διαβαστεί  μπορεί να συμφωνηθεί  με το /α  παιδί /ά  κάθε μέρα να ζωγραφίζει/ουν κάτι από τους πίνακες του Ζωγράφου Χρόνου . Έτσι ξεκινώντας από ένα λευκό χειμωνιάτικο τοπίο μπορεί να προχωρήσει στη δεύτερη ζωγραφιά ενός κατακίτρινου ήλιου, στην τρίτη  στη ζωγραφιά ενός γαλανού ουρανού , στην τέταρτη ζωγραφιά στη μίξη των δυο χρωμάτων του μπλε και του κιτρινου κτλ

Τις σελίδες του βιβλίου  στολίζουν  ζωγραφικοί  πίνακες της κυρίας  Δέσποινας Μπαχαροπούλου. Θέλετε να μας μιλήσετε για αυτή τη συνεργασία;

Όταν ολοκληρώθηκε η συγγραφή της ιδέας μου , το μόνο βέβαιο για μένα ήταν ότι το βιβλίο  θα ήθελα να έχει στις σελίδες του πίνακες ζωγραφικής!!!

Γνώριζα τη ρομαντική και παραμυθένια  τεχνική της Δέσποινας Μπαχαροπούλου από τα έργα της!

Η χαρά μου ήταν μεγάλη όταν διαβάζοντας το παραμύθι μου, ένιωσε ότι της ταίριαζε  και δέχτηκε  με πολλή  χαρά και ενθουσιασμό να το εικονογραφήσει. 

Το βιβλίο μας  χάρη στο δικό της έργο  κοσμείται από τις εξαιρετικές πινελιές της !

 

6.    Σκοπός του βιβλίου σας είναι να γίνει  η προσέγγιση  της εικαστικής εκπαίδευσης που παρέχει τη δυνατότητα της ευρύτερης σχέσης του παιδιού με το φυσικό περιβάλλον. Θέλετε να μας μιλήσετε με ποιο τρόπο μπορεί το βιβλίο σας να υλοποιήσει το συγκεκριμένο σκοπό.

Ο αναγνώστης – παιδί συνοδεύοντας  το Ζωγράφο Χρόνο στις εικαστικές του δημιουργίες διανύει τις εποχές και κατανοεί τον αέναο κύκλο τους σε σχέση με τα χρώματα!

 

7.  Θεωρείται ότι είναι ζωτική ανάγκη τόσο για τα μικρά παιδιά όσο και για τους ενήλικες να εκφράζονται δημιουργικά και να αποτυπώνουν στο χαρτί τον εσωτερικό τους κόσμο;  

Τα χρώματα είναι ολόκληρος ο κόσμος γύρω μας. Η φύση διαθέτει μία ατελείωτη ποικιλία χρωμάτων. Τα είδη των πουλιών, ψαριών, φυτών, έχουν χρώματα που υπερβαίνουν κάθε φαντασία. Κάθε εποχή χρωματίζει τη φύση με τα δικά της χρώματα. Η κάθε αλλαγή, μας προκαλεί να διαφορετικό συναίσθημα.

Τα χρώματα γενικότερα κατακλύζουν τη ζωή μας και μας δημιουργούν θετικά και αρνητικά συναισθήματα.

Τα παιδιά χρησιμοποιούν τα χρώματα οδηγούμενα από το ένστικτό τους και από την εσωτερική τους ικανοποίηση.

 Εκφράζονται μέσα από τη ζωγραφική κι αυτό  βοηθά την συναισθηματική ανάπτυξη τους όπως και οι περισσότερες μορφές τέχνης.

 

8.   Ποιοι είναι οι συνταξιδιώτες που σας βοήθησαν  στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου συγγραφικού σας ταξιδιού;

 

Επιβιβαστήκαμε σε ένα @ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ (είναι ο εκδοτικός οίκος που αγκάλιασε το βιβλίο) για ένα υπέροχο ταξίδι μαζί με την εικονογράφο τη @Δέσποινα Μπαχαροπούλου κι εύχομαι  να έχουμε όμορφες πτήσεις !

 

 

9.    Οι αναγνώστες που  επιθυμούν να συναντήσουν τον Χρόνο που ζωγραφίζει  που  μπορούν να αναζητήσουν το βιβλίο σας ώστε να τα καταφέρουν έστω και αναγνωστικά;

Τον Ζωγράφο Χρόνο θα τον βρείτε σε όλα τα  βιβλιοπωλεία είτε ηλεκτρονικά είτε στης γειτονιάς με παραγγελία, αλλά και στο e shop των εκδόσεων ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ.

Ευχαριστούμε πολύ. Να είστε καλά και να είναι το βιβλίο καλοτάξιδο!

Μαρία σε ευχαριστώ για τη φιλοξενία αλλά και για τις ωραίες ερωτήσεις!


Καλή συνέχεια στο έργο σου!!!


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου

Ξεθωριασμένες Πεταλούδες -Συλλογικό Έργο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου