Φιλία με άρωμα λεβάντας -Αναστασία Ξενοφώντος Γαϊτάνου

 


Στη σημερινή μας παρέα η  συγγραφέας κυρία Αναστασία  Ξενοφώντος Γαϊτάνου   θα μας μιλήσει για το βιβλίο της με τον τίτλο: Φιλία με άρωμα λεβάντας , το οποίο  κυκλοφορεί από  τις Εκδόσεις Πατάκη.

1, Καλώς ορίσατε Σας ευχαριστούμε πολύ. Μιλήστε μας για το συγγραφικό σας έργο.

Η συγγραφή μπήκε στη ζωή μου πριν από περίπου είκοσι χρόνια. Ποτέ δεν ήταν αυτοσκοπός αλλά περισσότερο ένα ταξίδι σε έναν κόσμο ιδιαίτερο, μαγευτικό που τον πρώτο λόγο έχουν οι λέξεις και οι αισθήσεις. Το πρώτο μου παιδικό μυθιστόρημα εκδόθηκε το 2009 και μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί πέντε μυθιστορήματα μου, δύο παιδικά, δύο εφηβικά και ένα για ενήλικες. Αυτό που έχει σημασία για μένα είναι να συνεχίσω να έχω έμπνευση και να γράφω σαν να μην μπορώ να κάνω αλλιώς. 

2. Ποια είναι η υπόθεση που διαδραματίζεται στο βιβλίο σας;

Ένα παλιό μαθητικό λεύκωμα πέφτει στα χέρια δύο έφηβων κοριτσιών. Απ’ εκείνη τη στιγμή το παρόν μπλέκεται με το παρελθόν. Ποια είναι η ιδιοκτήτρια του λευκώματος; Τι της συνέβη; Η Κάλια και η Θάλεια, στην προσπάθειά τους ν’ ανακαλύψουν το μυστικό του λευκώματος, θα έρθουν αντιμέτωπες με τους δικούς τους εφιάλτες και με τη Στέφανη, η οποία έχοντας τη βοήθεια των «υπηκόων» της, υφαίνει γύρω τους έναν επικίνδυνο ιστό. Θα καταφέρουν τα δύο κορίτσια να ξεφύγουν απ’ αυτόν; Θα καταφέρουν να λύσουν τον γρίφο του λευκώματος και το πιο σημαντικό… θα καταφέρουν να βρουν την αληθινή φιλία;

 3.  Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να  κάνετε γνωστά μέσα από το συγκεκριμένο βιβλίο;

Το κυριότερο μήνυμα που θέλει να δώσει το βιβλίο είναι ότι για να δημιουργήσει κάποιος, παιδί ή ενήλικας, μια υγιή σχέση με έναν άλλο άνθρωπο θα πρέπει να κάνει χώρο μέσα του. Για να το πετύχει αυτό είναι απαραίτητο να μικρύνει το ναρκισσιστικό εγώ του. Μόνο έτσι ο χώρος μέσα του θα μεγαλώσει και θα χωρέσει τον άλλο άνθρωπο.

4.  Η ιστορία που αναφέρεται στο βιβλίο είναι επηρεασμένη από  βιώματα  προσωπικά/ γνωστών σας προσώπων, ή είναι δημιούργημα μυθοπλασίας;

Και ναι και όχι. Τι εννοώ; Όπως σε όλα τα βιβλία μου έτσι και σ’ αυτό εδώ, στον πυρήνα του κάθε μου ήρωα κρύβεται ένας άνθρωπος που γνώρισα, ένας άνθρωπος που ανατάραξε για κάποιο λόγο τα μέσα μου. Η εξέλιξη του ήρωα στο χαρτί όμως είναι καθαρά μυθοπλαστική. Μοιάζει με τη μαγειρική. Παίρνει ο μάγειρας τις πρώτες ύλες και φτιάχνει το ζυμάρι. Μετά όμως το πλάθει και του δίνει όποια μορφή θέλει εκείνος. Έτσι κι εγώ. Τις πρώτες ύλες τις αντλώ από την πραγματική ζωή αλλά μετά παίρνει τα ηνία η φαντασία και ο ήρωας χαράσσει τη δική του πορεία.

 5  Για ποια αναγνωστική ηλικία θεωρείται ότι απευθύνεται το βιβλίο σας;

Πιστεύω ότι αυτό το βιβλίο μπορεί να διαβαστεί από εφήβους αλλά κι ενήλικες. Ίσως και από έμπειρους αναγνώστες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού αφού αφορά το θέμα των σχέσεων που αφορούν κάθε άνθρωπο.

6   Ο αναγνώστης  μέσα στις σελίδες του βιβλίου συναντά τη φράση :Αυτό που έχει σημασία στη ζωή μας δεν είναι να έχουμε πλούτη και δόξα, αλλά να είμαστε σωστοί άνθρωποι. Θέλετε να τη σχολιάσετε;

Σωστός άνθρωπος… Ακόμη κι αυτή η φράση έχει αλλοιωθεί στις μέρες μας. Σωστός άνθρωπος για μένα είναι αυτός που δεν αφήνει τα θέλω του να ποδοπατούν τα δικαιώματα των άλλων. Που παραδέχεται τα λάθη του και προσπαθεί να μην τα επαναλάβει.. Που ακούει τη φωνή της συνείδησής του ακόμη και όταν αυτή του λέει πράγματα που δεν του αρέσουν. Σωστός άνθρωπος είναι αυτός που προσπαθεί να έχει έγνοια τον άλλον όπως έχει έγνοια τον εαυτό του. Φανταστείτε ο κόσμος μας να είχε τέτοιου είδους ανθρώπους. Τα πράγματα πιστεύω θα ήταν πολύ διαφορετικά.

7.  Μια  φράση που πρέπει να υιοθετήσουμε στη ζωή μας και ο αναγνώστης συναντά στο βιβλίο σας είναι: Όταν εμείς οι ίδιοι αγαπήσουμε τον εαυτό μας , μόνο τότε θα μας αγαπήσουν οι άλλοι. Ποια είναι η προσωπική σας άποψη για τη συγκεκριμένη διαπίστωση;

Το βιβλίο πραγματεύεται τη δυσκολία που έχουμε στις σχέσεις μας με τους άλλους. Και οι έφηβοι μα και οι ενήλικες. Νομίζω ότι η καλύτερη απάντηση σ’ αυτό που με ρωτάτε απαντιέται στο βιβλίο του Καλπούζου: «Ραγιάς». Λέει σε κάποιο σημείο ο Καλπούζος: «Αν στύψεις τον άνθρωπο και παρατηρήσεις τα ζουμιά του, θα βρεις κακίες, έχθρες, πάθη, καλοσύνες, χίλια δυο. Εκείνο που τα ορίζει όλα είναι μια φαρμακερή και συνάμα γλυκιά ουσία. Λέγεται «εγώ». Μας το έδωσε ο Πλάστης μας τούτο το «εγώ» , γιατί δίχως του ζωή δε γίνεται». Στις μέρες μας έχει παρεξηγηθεί αυτό το Εγώ υπέρμετρα. Στην πράξη όλοι προσκυνούν και καθοδηγούνται απ’ αυτό , ενώ το Εμείς μπαίνει για τους περισσότερους μόνο στα λόγια, υποκριτικά».

Ας αγαπήσουμε το εγώ μας λοιπόν χωρίς ναρκισσισμό. Ας έχουμε επίγνωση το ποιοι είμαστε, ας μας αποδεχτούμε κι ας φροντίσουμε το σώμα μα και τη ψυχή μας με σεβασμό.

8.Το άρωμα από το φυτό λεβάντας που αναφέρεται  στο βιβλίο είναι τυχαία επιλογή ή θέλετε να τονίσετε κάτι μέσα απ΄ αυτό;

Δεν είναι καθόλου τυχαία επιλογή αφού στον κήπο μου έχω ένα παρτέρι με λεβάντες. Η λεβάντα είναι ένα υπέροχο φυτό. Η μυρωδιά και η γεύση της είναι υπέροχες αλλά η μαγεία της κρύβεται στις ωφέλειες που έχει για την υγεία μας. Μια από αυτές που θεωρώ πολύ σημαντική είναι ότι ηρεμεί το σώμα και το μυαλό μας, ανακουφίζοντας έτσι τις σκέψεις και ηρεμώντας τη διάθεσή μας.

9. Ποιοι είναι οι συνταξιδιώτες που σας βοήθησαν  στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου συγγραφικού σας ταξιδιού;

Η υπομονή, η επαφή με τα έφηβα παιδιά μου, τα βιβλία που διάβαζα εκείνο το διάστημα και η αγάπη μου για τη συγγραφή. Πρέπει να πω ότι η συγγραφή αυτού του βιβλίου ήταν διακεκομμένη και συνολικά κράτησε δύο χρόνια λόγω των υπόλοιπων μου υποχρεώσεων. Πολλές φορές σκέφτηκα να το παρατήσω στη μέση. Χαίρομαι που δεν το έκανα.

10.Οι αναγνώστες που επιθυμούν να   χαλαρώσουν με το ευεργετικό άρωμα  της λεβάντας και να ζήσουν μία δυνατή φιλία,  που μπορούν να αναζητήσουν το βιβλίο σας ώστε να το καταφέρουν έστω και αναγνωστικά;

Το βιβλίο μου μπορούν να το βρουν σε όλα τα βιβλιοπωλεία.

Ευχαριστούμε πολύ. Να είστε καλά και το βιβλίο να είναι καλοτάξιδο.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου

Ξεθωριασμένες Πεταλούδες -Συλλογικό Έργο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου