Η ΝΟΘΑ-Αμαλία Τάσση - Λαντζοπούλου

 


Στη σημερινή μας παρέα η συγγραφέας κυρία Αμαλία Τάσση - Λαντζοπούλου θα μας μιλήσει για το βιβλίο της με 
τον τίτλο: Η ΝΟΘΑ το οποίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Βακχικόν.

Καλώς ορίσατε Σας ευχαριστούμε πολύ.

Καλώς σας βρήκα κ. Μαυρουδή

Ευχαριστώ πολυ για την φιλοξενία στο BLOG σας «Συγγραφογνωριμίες» και την ευκαιρία επικοινωνίας του πρώτου βιβλίου μου, μιας και τα μονοπάτια του διαδυκτίου αλλά και τα κοινωνικά δίκτυα μου είναι άγνωστα...ευτυχώς έχω βοηθούς σε όλο αυτό τα παιδιά μου. Με χαρά μεγάλη θα απαντήσω στις ερωτήσεις σας.

1 Μιλήστε μας για το συγγραφικό σας έργο.

Το συγγραφικό μου έργο ξεκινάει στην ηλικία των 14 ετών, όταν ως εσωτερική μετανάστης άφησα το χωριό μου και μετοίκησα στην Αθήνα. Κόσμος και θόρυβος πολύς...επικοινωνία και σχέσεις - επαφές σχεδόν μηδενική...στο σχολείο θηλέων δε που σπούδαζα ακόμα χειρότερα, πειράγματα και ειρωνία ίσως (τύπου Bullyingάλλης εποχής)... «η βλάχα...η χωριάτισσα» κ.α... με ώθησαν σε έναν εσωστρεφισμό. Ετσι ξεκίνησα να φτιάχνω στη φαντασία μου διάφορους ήρωες και φίλους, οι οποίοι μου κρατούσαν συντροφιά και «μαζι τους» παρατηρούσα τον κόσμο.

Παράληλα κρατούσα και ένα ημερολόγιο, όχι τόσο σε καθημερινή βάση, αλλά εκεί κατέθετα απο χαζά και ανόητα που μου συνέβαιναν μέχρι και πραγματικα γεγονότα ή συμπεριφορές ανθρώπων που μου κινούσαν το ενδιαφέρων. Για παράδειγμα έπλαθα ιστορίες με αφορμή το επάγγελμα των αδελφών μου που ήταν ναυτικοί...ή για το «ταξίδι» -για την παιδική φαντασία ενός παιδιού απο χωριό- της διαδρομής ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ προς την μεγάλη μου αδελφή. Στην ηλικία των 20 ετών έγραψα το πρώτο μου διήγημα (ολοκληρωμένο αλλά ανέκδοτο) και στα 29 μου ξεκίνησα το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας.

2. Ποια είναι η ιστορία που διαδραματίζεται στο βιβλίο σας;

 Η ιστορία του βιβλίου διαδραματίζεται σε μια κλειστή και συντηρητική κοινωνία, τότε που δεν ηταν αποδεκτό ένα κορίτσι να φερει στον κόσμο ενα εκτό γάμου παιδί. Ο στιγματισμός της ίδιας αλλά και της οικογένειας της απο τα ταμπού του συντηρητισμού και η σκληρότητα των ανθρώπων έκανε τη ζωή πολύ δύσκολη και εξαιρετικά σκληρή για όποιον ξέφευγε του κανόνα.

3. Η ιστορία που διαδραματίζεται στο βιβλίο σας είναι επηρεασμένη από προσωπικά σας βιώματα ή είναι δημιούργημα μυθοπλασίας;

 Η ιστορία του βιβλίου είναι εξ’ ολοκλήρου μυθοπλασία και ολοι οι ηρωες φανταστικοί...όμως το θέμα που αγγίζει η ιστορία είναι πραγματικό...εγω προβληματισμένη και επηρεασμένη απο ακούσματα που είχα σαν παίδι ακούγοντας τους μεγάλους να μιλάνε με σκληρότητα και απαξίωση για αυτά τα παιδιά... – «τα μπάσταρδα – τα μούλικα» - και εφόσον μεγαλώνοντας κατανόησα τι είχα ακούσει και τι είχα χρονογραφήσει στο ημερολόγιο μου...πήρα την απόφαση να αγγίξω το θέμα, να καταγραψω τη δική μου ματιά σε αυτό και να φτιάξω την ηρωίδα μου. Ετσι γεννήθηκε το βιβλίο μου.

4. Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να κάνετε γνωστά μέσα από αυτό το βιβλίο;

Θα ήθελα και εύχομαι οι αναγνώστες του βιβλίου μου, να δουν τον κόσμο των ιδρυμάτων με μια άλλη

ματιά...αυτή που φαντάστηκα και περιγράφω στο βιβλίο. Ιδανικά θα ήθελα για το μέλλον να μπορούσε το ίδρυμα της φαντασίας μου να γίνει μια πραγματικότητα, μια κανονικοτητα θα ελεγα για όλα τα ιδρύματα.

5. Ποιο ήταν το ερέθισμα που σας οδήγησε στην επιλογή του τίτλου: Η ΝΟΘΑ;

 Η λέξη Νόθα ακούγεται πιο ευηχα απο τις αντίστοιχες υβριστικού τυπού λεξεις που χρησιμοποιεί η κοινωνία για τα παιδιά του «περιθωρίου». Ως προς την ετυμολογία της δε, σημαίνει και –ο ψεύτικος, ο πλαστός, ο μη γνήσιος.

Τα παιδια εκτός γάμου και γενικά των ιδρυμάτων...ούτε ψεύτικα ειναι, ούτε πλαστά και ούτε φυσικά «μη γνήσια»...ειναι πραγματικα, αληθινά και γνήσια ως άνθρωποι...με ισες όλες τις ευκαιρίες της ζωής, τουλάχιστον έτσι θα πρέπει να είναι...!!!

6. Σε ποια κατηγορία της λογοτεχνίας θα μπορούσε να ενταχθεί το συγκεκριμένο βιβλίο;

 Πιστεύω πως η κατηγορία που εντάσσεται το βιβλίο μου είναι αυτή του κοινωνικου μυθιστορήματος, μιας και καταπιάνεται με τις κοινωνικες ανισότητες και τις ταξικές προκαταλήψεις.

7. Στις σελίδες του βιβλίου ο αναγνώστης συναντάει τη φράση του Ιωάννη του Χρυσόστομου: Δεν είναι μικρό πράγμα η ικανότητα να διαλέγουμε τον κατάλληλο καιρό για κάθε μας ενέργεια. Θέλετε να τη σχολιάσετε;

 Η φράση του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου υπάρχει στο βιβλίο με αφορμή την υιοθεσία της βαφτιστήρας της ηρωίδας μου απο το ίδρυμα, το γεγονός του αποχωρισμού η ηρωίδα μου το έφερε βαρέως. Στην συνάντηση τους μετα από χρόνια...και με την επιστολή που της αφήνει η βαφτιστήρα της...κατανοέι πως ήταν ορθη η επιλογή της υιοθεσίας, διότι έγινε στον «κατάλληλο καιρό» και προς όφελος της.

8. Η επιλογή της Τήνου ως χώρος που εξελίσσεται η ιστορία σας είναι τυχαία επιλογή ή θέλετε να τονίσετε κάτι στους αναγνώστες σας μέσα από αυτή την επιλογή;

 Όχι, η επιλογή της Τήνου δεν είναι τυχαία. Ειναι το αγαπημένο μου νησί – της Πίστης και της Ομορφιάς – δεν θα ήθελα πουθενά αλλού να ζεί η ηρωίδα μου, παρα μόνο στο νησί της καρδιάς μου.

9. Ποιοι είναι οι συνταξιδιώτες που σας βοήθησαν στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου συγγραφικού σας ταξιδιού;

 Με βοήθησαν και με βοηθούν εως σήμερα οι «συνταξιδιώτες της φαντασίας μου». Νομίζω πως δεν θα τους αποχωριστώ ποτέ. Στην πραγματικότητα τωρα, συνταξιδιώτες είχα την αδελφούλα μου και τον συζυγο μου, που με την δικη τους μεγάλη βοήθεια πραγματοποιήθηκε η έκδοση του πρώτου μου βιβλίου.

10.Οι αναγνώστες που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τη ζωή της ΝΟΘΑΣ που μπορούν να βρουν το βιβλίο σας ώστε να το πραγματοποιήσουν αναγνωστικά;

 Οι αναγνώστες που θέλουν να γνωρίσουν τη ζωή της Νόθας, θα βρουν το βιβλίο από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΑΚΧΙΚΟΝ στο site του εκδότη ekdoseis.vakxikon.gr αλλά και κατόπιν παραγγελίας σε οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο.

Ευχαριστούμε πολύ. Να είστε καλά και το βιβλίο να είναι καλοτάξιδο.

Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σας, χαίρομαι ιδιαιτέρως που βρήκατε ενδιαφέρον το βιβλίο μου αλλά και για την τιμή που μου κάνετε με την παρουσίαση του βιβλίου μου και την προσωπική συνέντευξη που φιλοξενείτε στο blog σας Συγγραφογνωριμίες.

Μετά τιμής

ΑΜΑΛΙΑ ΛΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΥ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου

Ξεθωριασμένες Πεταλούδες -Συλλογικό Έργο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου