ΑΗΧΕΣ ΚΡΑΥΓΕΣ -Χρήστος Ντικμπασάνης

 

 

 


Στη σημερινή μας παρέα  ο ποιητής, συγγραφέας  και μελετητής θρησκειών κύριος Χρήστος Ντικμπασάνης θα μιλήσει για το βιβλίο του  με τον τίτλο: ΑΗΧΕΣ ΚΡΑΥΓΕΣ που κυκλοφορεί από τις  Εκδόσεις ΠΟΙΕΙΝ

1.       Καλώς ορίσατε. Ευχαριστούμε πολύ. Μιλήστε μας για το συγγραφικό σας έργο.

Καλώς σας βρήκα! Κι εγώ σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία. Το συγγραφικό έργο μου είναι αρκετά πλούσιο. Περιλαμβάνει 20 βιβλία (ποιητικές συλλογές, δοκίμια, διηγήματα, μελέτες, ένα μυθιστόρημα), συμμετοχή μου σε συλλογικά βιβλία και σε ανθολογίες ελληνικές και παγκόσμιες. Ξεκίνησα να γράφω ποίηση από την ηλικία των 9 χρόνων, διαβάζοντας την συλλογή ποιημάτων του πολύ σπουδαίου μας ποιητή Μενελάου Λουντέμη, το ΣΠΑΘΙ ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΛΙ. Την πρώτη μου συλλογή την εξέδωσα σε ηλικία 20 χρόνων και γνώρισα καταξιωμένους λογοτέχνες για να μου δώσουν την κριτική τους, όπως τους Τάσο Λειβαδίτη, Μανώλη Αναγνωστάκη, Πάνο Θασίτη, Γιώργο Βαφόπουλο, Τηλέμαχο Αλαβέρα κ.ά.

2.       ΑΗΧΕΣ ΚΡΑΥΓΕΣ  τιτλοφορείται το βιβλίο σας. Πώς αποφασίσατε να δώσετε τον συγκεκριμένο τίτλο;

Αποφάσισα να δώσω τον τίτλο ΑΗΧΕΣ ΚΡΑΥΓΕΣ στην παρούσα ποιητική συλλογή μου, γιατό η φωνή των ανθρώπων για ειρήνη και ελευθερία δεν εισακούγεται τελικά από τους εξουσιαστές. Πονάμε, διαμαρτυρόμαστε, κραυγάζουμε, αλλά δε μας ακούνε οι κυρίαρχοι του κόσμου.

3.       Ποιο είναι το περιεχόμενο του βιβλίου σας;

Το περιεχόμενο της ποιητικής αυτής συλλογής είναι καθαρά αντιπολεμικό. Με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία τα ποιήματά μου «μιλούν» γιατί δεν πρέπει να γίνεται πόλεμος οπουδήποτε στον πλανήτη μας, τη Γη. Επίσης τον πόνο, την πίκρα, τον καημό, το αίμα, το θάνατο, την σκληρότητα που συνεπάγεται μια εμπόλεμη σύρραξη. Κίνητρα για εμένα αποτελούν τα βιώματα, αλλά και η φαντασία. Όπως έλεγε και ο ιδιοφυής Αϊνστάιν, η φαντασία είναι ανώτερη από τη γνώση. Πάντα έχω όμως ως κέντρο τον άνθρωπο.

4.       Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να περάσετε μέσα από αυτό;

               Στον αντίποδα των σημαντικότερων αρνητικών στοιχείων που χαρακτηρίζουν ένα πόλεμο, δηλαδή μίσος, οργή, εκδίκηση, καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας βρίσκεται η υπεράσπιση της ανθρωπιάς, ο σεβασμός των δικαιωμάτων του ανθρώπου, της ειρήνης και της ελευθερίας.

5.       Ποιο ήταν το κίνητρο που σας οδήγησε να γράψετε το συγκεκριμένο βιβλίο;

6.       Στον ποίημα με τον τίτλο: Ο Πόλεμος, ο αναγνώστης συναντάει τη φράση:.. τώρα που οι εποχές είναι επικίνδυνες για τα όνειρα της Αγάπης και της Ειρήνης; Θέλετε να τη σχολιάσετε

Αφορμή, όπως προανάφερα, στάθηκε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Όταν τα πάντα καίγονται γύρω μας, δε μπορούμε να ζήσουμε με αγάπη απέναντι στον συνάνθρωπο μας, αδυνατούμε πια να προστατεύσουμε την Ειρήνη και να ζήσουμε σε αρμονία με τους συνανθρώπους μας και με το περιβάλλον, δε μπορούμε να δημιουργήσουμε, να παράγουμε, να εξελιχθούμε. Και γι’ αυτό φταίνε ο εγωισμός, η ματαιοδοξία, η απληστία μας. Ως εκ τούτου, με ώθησε ο ακατάπαυστος έρωτας μου για την ελευθερία, την αδελφοσύνη και το δίκαιο.

   Στους αναγνώστες μου θέλω να μεταδώσω τα μηνύματα της ελευθερίας, της δικαιοσύνης, των σωστών, δίκαιων και αγαπητικών σχέσεων, της αδελφοσύνης, της ενότητας, της προετοιμασίας για ένα μέλλον που καταφθάνει, του έρωτα προς τη Φύση και το Σύμπαν, της ελπίδας για το αύριο,

7.       Στο ποίημα με τον τίτλο: Άλικο αίμα αναφέρεται: Τ΄άλικο χρώμα της καρδιάς μου αποχρωματίζει τα όνειρα και τους πόθους μου. Θέλετε να τονίσετε κάποιο γεγονός  στον αναγνώστη με τη συγκεκριμένη φράση ;

Αυτά που συμβαίνουν συνήθως σε μια εμπόλεμη ζώνη. Ένα γεγονός είναι ο μικρός Ουκρανός πρόσφυγας που ολομόναχος ξέφυγε από τη φρίκη του πολέμου, τον οποίο εξαπέλυσαν οι Ρώσοι στην πατρίδα του  και έφθασε στην Πολωνία.

8.       Στο ποίημα με τον τίτλο: ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΙΔΙ :συναντάμε  τη φράση: το άφησα να ονειρευτεί μελλούμενες εποχές χωρίς πολέμους…Άραγε θα μπορέσει  κάποτε ο πόλεμος να εξαφανιστεί από τη ζωή των ανθρώπων;

           Δυστυχώς, αυτό είναι ανέφικτο, όσο επικρατούν ο εγωισμός του ανθρώπου, τα πάθη και τα ένστικτα του. Αυτό όμως δεν σημαίνει καθόλου πως οι αγώνες των ανθρώπων για τη διατήρηση της Ειρήνης ή την αποκατάστασή της πρέπει να σταματήσουν. Αντίθετα, μάλιστα, πρέπει να συνεχίζονται αδιάκοπα, αν οι άνθρωποι διαβλέπουν πως κινδυνεύουν να εξαλειφθούν ως φυλή, ως έθνος ή ως χώρα, κράτος ή να μειωθούν τα δικαιώματά τους και η ελευθερία τους.

  Στην εποχή μας, μάλιστα, στην οποία η αμφισβήτηση και η αλλαγή αποτελούν κανόνα, όπου αποδομείται πανεύκολα κάθε αξία αλλά και κάθε ταυτότητα, είναι επιτακτική η ανάγκη εύρεσης ερεισμάτων τόσο για την εθνική μας ύπαρξη όσο και για την προσωπική μας ιστορική παρουσία στον κόσμο. Δεν μπορούμε να υπάρξουμε χωρίς πατρίδα ούτε υπάρχει πατρίδα χωρίς πολίτες. Η ιστορική μας μνήμη και ο πολιτισμός είναι απαραίτητα υπαρξιακά στοιχεία.

9.       Ποιο είναι οι συνταξιδιώτες που σας βοήθησαν  στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου συγγραφικού σας ταξιδιού;

Πιστοί σύντροφοί μου στην συγγραφή υπήρξαν και υπάρχουν πάντα το συναίσθημα, η έμπνευση, η δημιουργικότητα, η σκέψη, ο προβληματισμός, η αγάπη μου για το ανθρώπινο γένος. Επίσης, πιστοί συνοδοιπόροι μου και αφοσιωμένοι μου συμπαραστάτες είναι η γνώση και η φαντασία, ο ενθουσιασμός για την συγγραφή και ο πόθος της μετάδοσης των γνώσεων που αποκτώ καθημερινά με την αδιάκοπη μελέτη, την έρευνα και τα ταξίδια. Επίσης η προσπάθεια της ανάδυσης του συναισθηματικού κόσμου του δικού μου αλλά και των αναγνωστών μου.

10.   Οι αναγνώστες που επιθυμούν να   γνωρίσουν τις ΑΗΧΕΣ ΚΡΑΥΓΕΣ που μπορούν να βρουν  το βιβλίο ώστε να τις ακούσουν έστω και αναγνωστικά;

Οι αναγνώστες που επιθυμούν να διαβάσουν την ποιητική συλλογή μου, μπορούν να την αγοράσουν επισκεπτόμενοι κάποιο μεγάλο βιβλιοπωλείο ή μέσω ηλεκτρονικής παραγγελίας. Συγκεκριμένα σε όλα τα μεγάλα βιβλιοπωλεία της Θεσσαλονίκης, Αθηνών και άλλων μεγάλων πόλεων της χώρας μας. Επίσης στα ηλεκτρονικά sites, skroutz, e-shop κ.ά.

 

Ευχαριστούμε πολύ. Να είστε καλά και να είναι το βιβλίο καλοτάξιδο.

Σας ευχαριστώ θερμά. Εύχομαι ολόψυχα να επικρατήσει η Ειρήνη σε ολόκληρη την υδρόγειο. Θέλω να τελειώσω με ένα απόφθεγμα μου:

Πιστέψτε στη ζωή, στον έρωτα, στην αγάπη, στον άνθρωπο, στον εαυτό σας και στη δύναμη του Σύμπαντος!!! Και κάτι ακόμη. Κρατάτε τα μάτια του πνεύματος και της ψυχής σας πάντοτε ανοιχτά και αποστασιοποιηθείτε από την ανευθυνότητα, τις ρατσιστικές τάσεις, τον ολοκληρωτισμό και τον άλογο φόβο, όποια και αν είναι η πηγή του!!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου

Ξεθωριασμένες Πεταλούδες -Συλλογικό Έργο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου