Η πράσινη μπουρνέλα-Ιωάννα Παπατζανή

 


Στη σημερινή μας παρέα η  συγγραφέας κυρία  Ιωάννα Παπατζανή θα μας μιλήσει για το βιβλίο της με τον τίτλο:  Η πράσινη μπουρνέλα.

 

1.     Καλώς ορίσατε. Σας ευχαριστούμε πολύ. Μιλήστε μας για το συγγραφικό σας έργο.

Το παραμύθι μου αυτό αποτελεί την πρώτη μου απόπειρα στον συγγραφικό κόσμο. Ήταν πάντα όνειρό μου να ασχοληθώ με την συγγραφή παιδικών βιβλίων, ίσως και λόγω επαγγέλματος. Εργάζομαι ως νηπιαγωγός εδώ και έξι χρόνια.

2.     Ποια είναι η υπόθεση που διαδραματίζεται στο βιβλίο σας;

Η μικρή Ορνέλα που είναι μια πράσινη μπουρνέλα στενοχωριέται καθώς διαφέρει πολύ από την οικογένεια της και σκαρφίζεται τρόπους για  να τους μοιάσει. Ακούει μια συζήτηση μάνας και κόρης κάτω από τον ίσκιο της μπουρνελιάς που ζει που θα την κάνει να αναθεωρήσει. Την βοηθάει να δει  ότι δεν είναι κακό να είσαι διαφορετικός. Αυτό σε κάνει ξεχωριστό.

3.       Η πράσινη μπουρνέλα  τιτλοφορείται το βιβλίο σας. Πως αποφασίσατε να δώσετε τον συγκεκριμένο τίτλο;

Αποτίνοντας φόρο τιμής στα ανέμελα παιδικά μου χρόνια στην Κρήτη αποφάσισα να χρησιμοποιήσω τον συγκεκριμένο τίτλο. Ενός φρούτου που στην τοπική κρητική διάλεκτο ονομάζεται μπουρνέλα ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα κορόμηλο ή τζιρνίκι.

4.     Η ιστορία που εξελίσσεται στο βιβλίο είναι επηρεασμένη από τα προσωπικά σας βιώματα ή είναι δημιούργημα μυθοπλασίας;

Είναι ένα μείγμα προσωπικών μου βιωμάτων και μυθοπλασίας καθώς προσάρτησα τις παιδικές μου αναμνήσεις στις προσδοκίες που έχω, διαβάζοντας μια ιστορία στα παιδιά μέσα από το πρίσμα της  ιδιότητας μου ως νηπιαγωγού.

5.     Ποια μηνύματα θέλετε να περάσετε  στους μικρούς αναγνώστες μέσα από το βιβλίο σας;

Το μήνυμα που ευελπιστώ να μείνει στους μικρούς αναγνώστες είναι ο σεβασμός στη διαφορετικότητα.

6.       Για ποια ηλικία θεωρείται ότι είναι κατάλληλο το συγκεκριμένο βιβλίο;

Το συγκεκριμένο παραμύθι θεωρώ ότι είναι κατάλληλο από 4 ετών παιδιά και άνω.

7.     Το παρόν παραμύθι   αναφέρεται στη σημαντική έννοια της διαφορετικότητας . Θεωρείται ότι είναι εύκολο για τα μικρά παιδιά να κατανοήσουν  τη διαφορετικότητα κάθε ανθρώπου και τελικά να μπορέσουν να την αποδεχτούν;

Δεν το θεωρώ κάτι εύκολο αλλά μια κλιμακωτή διαδικασία που καλό θα ήταν να ξεκινάει όσο πιο νωρίς γίνεται ηλικιακά, καθώς αποτελεί στοιχειώδη ανθρώπινη αξία κατά την γνώμη μου.

8.      Γιατί επιλέξατε την μπουρνέλα σαν πρωταγωνίστρια της ιστορίας σας και όχι κάποιο άλλο φρούτο;

Ήταν πάντα κάτι που με ξεχώριζε από τους φίλους μου ως παιδί. Πάντα μου άρεσαν οι πράσινες και όχι οι γλυκές κόκκινες μπουρνέλες και πιάστηκα από αυτό για την διάρθρωση της ιστορίας μου.

9.      Ποιοι είναι οι συνταξιδιώτες που σας βοήθησαν στην ολοκλήρωση του συγγραφικού σας ταξιδιού;

Μαζί μου στο πρώτο μου ταξίδι ήταν η εικονογράφος Αθηνά Πετούλη την οποία εντοπισα και προσέγγισα καθώς έμοιαζαν πολύ τα οράματά μας.

10.  Που μπορούν οι αναγνώστες να βρουν το βιβλίο σας;

Το παραμύθι μου είναι διαθέσιμο στα φυσικά καταστήματα και στο διαδυκτιακό κατάστημα  Κλαψινάκης στο Ρέθυμνο, καθώς και στο βιβλιοπωλείο  Ελένη Σαλβαράκη στο Ρέθυμνο.

Ευχαριστούμε πολύ. Να είστε καλά και να  είναι το βιβλίο καλοτάξιδο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου

Ξεθωριασμένες Πεταλούδες -Συλλογικό Έργο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου