Μαγειρικά Ταξίδια στις εποχές του χρόνου με την αρκουδοοικογένεια της Μελπομένης -Μυρσίνη Ντούφου

 


Στη σημερινή μας παρέα η κυρία Μυρσίνη Ντούφου θα μας μιλήσει για το βιβλίο της Μαγειρικά Ταξίδια  στις εποχές του χρόνου με την αρκουδοοικογένεια της Μελπομένης που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις iWrite.

 Καλώς ορίσατε Σας ευχαριστούμε πολύ. Μιλήστε μας για το συγγραφικό σας έργο. 

Σάς ευχαρισtώ θερμά κ. Μαρία Μαυρουδή για την τιμή, που μού κάνετε να με φιλοξενήσετε στη ιστοσελίδα σας «Συγγραφο συναντήσεις», που προσφέρει τόσα στο χώρο του βιβλίου.

 «Τα μαγειρικά ταξίδια στις εποχές του χρόνου» είναι το πρώτο μου συγγραφικό εγχείρημα στο χώρο του παιδικού βιβλίου.  Εύχομαι να καταφέρει να μπει σε όσο το δυνατόν περισσότερα σπίτια και βιβλιοθήκες καθώς νιώθω ότι αποτελεί έναν οδηγό διασκέδασης για τα παιδιά, αλλά και ένα εργαλείο για γονείς και εκπαιδευτικούς προωθώντας τη διαθεματικότητα.

 

2)      Ποιο είναι το περιεχόμενο του βιβλίου σας;

MΜέσα από μία συλλογή τεσσάρων παραμυθιών, η κεντρική ηρωίδα –αρκουδίτσα Μελπομένη-, προτείνει μαζί με τους φίλους και την οικογένεια της παιχνίδια και δραστηριότητες με κυρίαρχη τη μαγειρική και τη ζωγραφική ακολουθώντας τον κύκλο των εποχών.Καταφέρνει να προωθήσει τη συνεργασία τόσο μεταξύ φίλων όσο και μεταξύ των μελών της οικογένειας με τελικό σκοπό τη διασκέδαση.

 

3)      Το βιβλίο χωρίζεται σε δύο μέρη. Η ιστορία της αφήγησης και οι συνταγές, που αναλύονται. Ποιο ήταν το κίνητρο που σάς οδήγησε στη συγγραφή του συγκεκριμένου βιβλίου;

Ξεκάθαρα τα παιδιά μου. Η Χριστίνα μου και ο Γιώργος μου. Αυτά, θεωρώ, ότι μέ έκαναν συγγραφέα. Είναι το κίνητρο και η αφορμή γι’ αυτό το εγχείρημα.

Όλα ξεκίνησαν, επειδή ήθελα να προωθήσω το ταλέντο της κόρης μου να γράφει ιστορίες. Μία ημέρα, λοιπόν, τής έδωσα την ιδέα και τη δομή της ιστορίας μου και τής πρότεινα να γράψει κάτι. Έτσι, με τη συνεργασία μαμάς και κόρης γράφτηκε η ιστορία του χειμώνα και στη συνέχεια, ολοκλήρωσα εγώ τις υπόλοιπες ιστορίες.

Όσον αφορά το περιεχόμενο με τις δράσεις, που προτείνω να κάνουν τα παιδιά μέσω της πρωταγωνίστριας μου είναι προϊόν όλων όσων έκανα κυρίως την περίδο του κορωναϊού με το γιο μου.

Το σκεπτικό μου ήταν να γραφτεί ένα βιβλίο διαθεματικό και διαδραστικό, που θα προτείνει δράσεις με έναν ιδιαίτερο αλλά και διασκεδαστικό τρόπο, το οποίο θα μπορεί να αξιοποιεί η κάθε οικογένεια ή νηπιαγωγείο ή παιδικός σταθμός.

 

4)      Θεωρείτε ότι τα παιδιά μπορούν από μικρή ηλικία να ταξιδεύουν σε μαγειρικά ταξίδια;

 

Η μαγειρική είναι μια διαδικασία, που ενθουσιάζει τα περισσότερα παιδιά,ειδικά όταν ο γονιός τα μυεί από πολύ νωρίς σε αυτήν. Οπότε θεωρώ πως τα παιδιά από μικρή ηλικία μπορούν να κάνουν «μαγειρικά» ταξίδια.

Η μαγειρική είναι μέρος ούτως ή άλλως της καθημερινότητάς μας, στην οποία πολλές φορές δεν έχουμε χρόνο να βρεθούμε με τα παιδιά μας. Τότε η μαγειρική μπορεί να γίνει  η αφορμή για να έρθουν κοντά τα μέλη της οικογένειας.

Επίσης, μέσω της μαγειρικής τα παιδιά έρχονται σε επαφή και με άλλες επιστήμες, όπως τα μαθηματικά και η χημεία καθώς μετράμε υλικά και ενώνουμε ποσότητες αναπτύσσοντας παράλληλα και άλλες δεξιότητες.

 

5)      Σε κάθε εποχή του χρόνου αναφέρεστε σε μία αντιπροσωπευτική συνταγή. Επιλέξατε τις συνταγές με βάση τον εύκολο τρόπο εκτέλεσης;

Τα κριτήρια μου ήταν πιο περίπλοκα. Αρχικά, ήθελα σίγουρα να επιλέξω τις πιο αντιπροσωπευτικές για την εποχή συνταγές και τις πιο εύκολες στη διαδικασία εκτέλεσής τους. Όμως, αυτό που μού έδινε κατεύθυνση για την επιλογή της συνταγής ήταν η ιστορία μου. Για παράδειγμα, στο φθινόπωρο επέλεξα το κέικ μήλου και χειροτεχνίες με μήλα, γιατί πρωταγωνιστές μας σ’ αυτή την ιστορία ήταν η Μελπομένη και ο φίλος της το άλογο. Στα άλογα αρέσουν πολύ τα μήλα, οπότε και εγώ βάσει αυτής της συνθήκης οδηγήθηκα στην επιλογή του κέικ μήλου. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στις υπόλοιπες ιστορίες.

 

6)      Από ποια ηλικία θεωρείτε ότι είναι κατάλληλο το συγκεκριμένο βιβλίο;

 

Από την εμπειρία μου είτε ως μαμά είτε ως εκπαιδευτικός είτε και μέσα από τις παρουσιάσεις, που έχω κάνω, θεωρώ ότι ένα παιδί από 4 χρονών είναι έτοιμο να αντιληφθεί και τις ιστορίες αλλά και να συμμετέχει σε όλες τις δράσεις, που προτείνονται.

 

    Πιστεύετε ότι το βιβλίο θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τους γονείς και θα τούς παρακινήσει, ώστε να περάσουν ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους;

Η νέα γενιά γονέων «ψάχνεται» διαρκώς. Θέλει όχι μόνο να περνάει χρόνο με τα παιδιά της, αλλά να είναι και ποιοτικός. Εύχομαι και πιστεύω ότι θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης και παρακίνηση για ποιοτικότερο χρόνο με τα παιδιά.

Και μην ξεχνάτε ότι και για’ μένα η συγγραφή αυτού του βιβλίου ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας μου με τα παιδιά μου περνώντας μ’ αυτό τον τρόπο ουσιαστικό και κατ΄επέκταση δημιουργικό χρόνο μαζί τους. Και χαίρονται τόσο πολύ, όταν στις παρουσιάσεις μου λέω ότι αυτό το βιβλίο γράφτηκε και με δική τους βοήθεια, που θέλουν τώρα και αυτά να γίνουν συγγραφείς.

Μακάρι να αποτελέσουμε παράδειγμα και άλλες οικογένειες να κάνουν κάτι τόσο όμορφο με τα παιδιά τους.

 

8)      Το βιβλίο σας θα μπορέσει να βοηθήσει και τους εκπαιδευτικούς με τη μορφή εκπαιδευτικού υλικού, που θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν στη διδασκαλία τους;

Το βιβλίο καταφέρνει μ’ έναν ιδιαίτερο τρόπο να καλλιεργήσει τη φαντασία αλλά και τη δημιουργικότητα των παιδιών. Σαφώς, λοιπόν, αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς.

Η ανάγνωση της κάθε ιστορίας μπορεί να γίνει αφορμή για περαιτέρω δράσεις(συζήτηση, θεατρικό παιχνίδι, κλασικά παιχνίδια, χειροτεχνίες, δραστηριότητες, εκδρομές, μαγειρική), που βασίζονται πάντα στο περιεχόμενό της. Για παράδειγμα στην ιστορία της άνοιξης η πρωταγωνίστρια μαζί με τους  φίλους της φτιάχνουν πασχαλινά κουλουράκια, χειροτεχνίες και παίζουν το παιχνίδι του χαμένου πασχαλινού αυγού. Και όλα αυτά εντάσσονται μέσα σε θεατρικό παιχνίδι.

 

9)       Ποιοι είναι οι συνταξιδιώτες που σάς βοήθησαν να ολοκληρώσετε το συγκεριμένο συγγραφικό ταξίδι;

Όπως ανέφερα και σε προηγούμενη μου απάντηση συνταξιδιώτες στο συγγραφικό μου ταξίδι είναι τα δύο μου παιδιά, η Χριστίνα και ο Γιώργος, η πηγή της έμπνευσής μου. Είναι η αφορμή για τη δημιουργία του και το κίνητρο μου για να συνεχίσω τη συγγραφή στο χώρο του παιδικού βιβλίου.

  Οι αναγνώστες, που ενδιαφέρονται να ζήσουν τα μαγειρικά ταξίδια, πού μπορούν να αναζητήσουν το βιβλίο, ώστε να μπορέσουν να το απολαύσουν;

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πηγή i write. Οπότε μπορείτε να το προμηθείτε από την ιστοσελίδα του εκδοτικού οίκου είτε από μεγάλα βιβλιοπωλεία της χώρας, όπως Ιανός, Προτωπορία, Πολιτεία, Ευρυπίδης και Public. Αλλά και σε οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο σε ολόκληρη την Ελλάδα και την Κύπρο κατόπιν παραγγελίας.

Ευχαριστούμε πολύ. Να είστε καλά και το βιβλίο να είναι καλοτάξιδο. 



 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου

Ξεθωριασμένες Πεταλούδες -Συλλογικό Έργο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου