Η αράχνη που δεν ήξερε να υφαίνει και άλλα τρία θεατρικά παραμύθια-Κατερίνα Μουτσάκη

 


Στις Συγγραφοσυναντήσεις η καλεσμένη μας η κυρία Κατερίνα Μουτσάκη θα μας μιλήσει για το βιβλίο της με τον τίτλο: Η αράχνη που δεν ήξερε να υφαίνει και άλλα τρία θεατρικά παραμύθια που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΛΥΚΟΦΩΣ.

Καλώς ορίσατε . Σας ευχαριστούμε πολύ. Μιλήστε μας για το συγγραφικό σας έργο

 Καλώς σας βρήκα !                                                                                                                Ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνετε να επικοινωνήσω με την ομάδα!                          

   Το όνειρο μου ήταν να γίνω δασκάλα και να έχω επαφή με τα παιδιά που τόσο αγαπάω.  Επαγγελματικά όμως, βρέθηκα στο Πολεμικό Ναυτικό.  Η ζωή είχε την υπομονή -μετά από 30 χρόνια- να μου δείξει ένα διαφορετικό δρόμο να συναντήσω πάλι το όνειρο μου με τη συγγραφή παραμυθιών. Το πρώτο μου έργο είναι " Η αράχνη που δεν ήξερε να υφαίνει" από τις εκδόσεις Λυκόφως. Το δεύτερο έργο μου είναι υπό έκδοση και είναι ένα εφηβικό διήγημα. Το τρίτο έργο είναι ένα παραμύθι με θέμα την μόλυνση των θαλασσών.(είμαι σε αναζήτηση εκδοτικού...)

2) Το βιβλίο σας περιλαμβάνει τέσσερα θεατρικά παραμύθια . Ποιο ήταν το κίνητρο που σας οδήγησε στο είδος της θεατρικής γραφής;

Η θεατρική μορφή των παραμυθιών προκύπτει αβίαστα. Έτσι γράφω. Αυτός ο τρόπος γραφής δημιουργεί στο μυαλό μου καταιγισμό εικόνων. Όμως τα παραμύθια μπορεί κάποιος και να τα αφηγηθεί σε παιδιά αλλά και να ανέβουν σε θεατρική παράσταση γιατί έχουν πολλούς και ξεκάθαρους ρόλους.

3)Τα τέσσερα θεατρικά παραμύθια που περιλαμβάνονται  στο βιβλίο συσχετίζονται μεταξύ τους ή καθένα αναφέρεται σε μία αυτοτελής ιστορία;

Τα τέσσερα παραμύθια του βιβλίου μου είναι αυτοτελείς ιστορίες αλλά έχουν πολλά κοινά μηνύματα.

4) Για ποια ηλικία θεωρείτε ότι είναι κατάλληλες οι ιστορίες που εξελίσσονται στα θεατρικά παραμύθια που έχετε γράψει;

 Απευθύνεται στα παιδιά από την ηλικία του νηπιαγωγείου και πάνω... Μπορούν να αποτελέσουν διδακτικό και εκπαιδευτικό εργαλείο για νηπιαγωγούς και δασκάλους. Επιπλέον, μεταδίδουν γνώσεις γύρω από το ζωικό και φυτικό βασίλειο, ιδιαίτερα για τα παιδιά της πόλης.

5) Ποια μηνύματα θέλετε να περάσετε γενικότερα στους αναγνώστες σας μέσα από το συγκεκριμένο βιβλίο;

 

Στα παραμύθια κρύβονται πολλά μηνύματα: η συνεργασία, η επιμονή, όχι παθητική στάση στην ζωή, όχι εγωισμός και αλαζονεία, δεύτερη ευκαιρία... και ,κυρίως το να κάνεις ΟΝΕΙΡΑ!!

6) Η αράχνη παρέα με τα  άλλα ζωάκια νομίζω ότι ταυτίζονται με τους ανθρώπους εκείνους που μοιράζονται μεταξύ τους ανησυχίες και όνειρα  και αναζητούν διαρκώς να βρουν τη Χώρα του Ονείρου. Θεωρείτε ότι ο δρόμος για να τη βρουν και να την κατακτήσουν είναι τελικά εύκολος; 

 Εννοείται ότι δεν είναι εύκολος ο δρόμος για τα όνειρα μας. Τίποτα δεν είναι εύκολο και τίποτα δεν μας χαρίζεται. Χρειάζεται προσπάθεια,υπομονή και επιμονή,να πέφτουμε και να σηκωνόμαστε και να κοιτάμε μας. Να μην τα βάζουμε με την κακή μας την τύχη.   Πολλές φορές εμείς οι ίδιοι βάζουμε φρένο στον εαυτό μας και εμπόδια στον δρόμο μας για το όνειρο ."θα με κοροιδέψουν" - "δεν θα τα καταφέρω" - "τί τα θέλω τώρα αυτά;"...

7) Ο αχινός και η πεταλίδα καταλαβαίνουν ότι ούτε ο εγωισμός ούτε η ομορφιά τους μπορούν να τους βοηθήσουν. Ποια είναι η δική σας άποψη σχετικά με τη διαπίστωση ότι ο εγωισμός και η ομορφιά δεν μπορούν πάντοτε να προσφέρουν σημαντική βοήθεια στη ζωή του ανθρώπου;

Η εξωτερική ομορφιά ίσως είναι ένα πλεονέκτημα για κάποιες περιπτώσεις ,π.χ. εύρεση εργασίας, αλλά μην ξεχνάμε ότι είναι ένα πρόσκαιρο δώρο. Κι όταν μας εγκαταλείψει, αυτό που μένει είναι ο καλός ή κακός μας χαρακτήρας. Άρα,σημασία έχει  η εσωτερική μας ομορφιά. Ο δε εγωισμός, πιστεύω ότι είναι ένα μοναχικό συναίσθημα. Ο εγωιστής άνθρωπος ζει και αναπνέει μόνο για  το ΕΓΩ του. Με τον τρόπο αυτό απομακρύνει τους πάντες γύρω του.

8 Ο Ποσειδώνας αποφασίζει να δώσει στον αχινό και στην πεταλίδα μία δεύτερη ευκαιρία. Πιστεύετε ότι κάθε άνθρωπος αξίζει να έχει μία δεύτερη ευκαιρία στη ζωή του;

 Ναι,πιστεύω ότι κάθε άνθρωπος δικαιούται να έχει μια δεύτερη ευκαιρία στην ζωή του.Να του δοθεί ο χρόνος και η δυνατότητα να διορθώσει κάποια πράγματα... Μην ξεχνάμε ότι όλοι μας κάνουμε λάθη καθημερινά και δεν είμαστε τέλειοι.                            Αλλά,δεν είμαι υπέρ  της τρίτης,τέταρτης,......χιλιοστής ευκαιρίας!!

1.9) Ποιοι ήταν οι συνταξιδιώτες που σας βοήθησαν στην ολοκλήρωση του συγγραφικού σας ταξιδιού;

 Μια παροιμία λέει: "όταν ο μαθητής είναι έτοιμος,ο δάσκαλος εμφανίζεται...". Τον Μάιο του 2014 παρακολούθησα ένα σεμινάριο "Θεατρικό Εργαστήρι" και είχα την τύχη να γνωρίσω την φιλόλογο,συγγραφέα και θεατρολόγο Νικητούλα Καπελλάκη.Σαν καθηγήτρια του σεμιναρίου αντιλήφθηκε ότι κάτι γινόταν με μένα και ήταν η αφορμή να ξεκινήσω να γράφω.                                                                                                            Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η φίλη μου ψυχοθεραπεύτρια  Ελευθερία Ασημίνα. Όποιος απευθύνεται στην παιδική ψυχή πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός με τα μηνύματα που περνάει μέσα από τα παραμύθια. Και βέβαια η οικογένεια μου, κυρίως τα παιδιά μου ...

  10) Που μπορούμε να βρούμε το  βιβλίο σας;

 Μπορείτε να το παραγγείλετε σε όποιο βιβλιοπωλείο θέλετε...

Ευχαριστούμε πολύ. Ευχόμαστε να είστε πάντα καλά και το βιβλίο σας να είναι καλοτάξιδο.

  Σας ευχαριστώ πολύ όλους!Ελπίζω να βρείτε όλοι την Χώρα των Ονείρων σας!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου

Ξεθωριασμένες Πεταλούδες -Συλλογικό Έργο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου