13 κόκκινα τριαντάφυλλα -Εύα Καραφάνταλου


Στη σημερινή μας παρέα η κυρία Εύα Καραφάνταλου θα παρουσιάσει το βιβλίο της με τον τίτλο: 13 κόκκινα τριαντάφυλλα που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις 24 Γράμματα.

1.       Καλώς ορίσατε. Σας ευχαριστούμε πολύ. Μιλήστε μας για το συγγραφικό σας έργο.

Εγώ σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνετε να μιλήσω για το βιβλίο μου. 

Το παρόν βιβλίο είναι η πρώτη μου συγγραφική απόπειρα. Όταν το απέστειλα στον εκδοτικό οίκο δεν φανταζόμουνα επ’ουδενί την συνέχεια αυτής της αποστολής. Πάντα έγραφα ωραίες εκθέσεις στο σχολείο και μου είχανε τονίσει  οι καθηγητές μου την ικανότητα μου αυτή , στην συγγραφή, δεν το είχα όμως λάβει σοβαρά υπόψη γι’αυτό και ακολούθησα τελείως διαφορετικό δρόμο χωρίς ποτέ πριν να προσπαθήσω για κάποιο συγγραφικό έργο. Πριν ενάμιση χρόνο περίπου αντιμετώπισα πολλή πίεση στην εργασία μου, γεγονός που δημιούργησε την ανάγκη μου να χαλαρώνω το μυαλό μου και έτσι δημιουργήθηκε το βιβλίο.   

2.       Ποια είναι η υπόθεση που διαδραματίζεται στο βιβλίο σας;

Πρόκειται για ένα βιβλίο που αρχίζει με έναν πλατωνικό έρωτα δύο παιδιών, μια υπόσχεση που εξαιτίας κάποιον γεγονότων δεν πραγματοποιείται ποτέ , μια αυτοκτονία που τελικά δεν ξέρουμε αν είναι αυτοκτονία και μια μεταφυσική επέμβαση που δίνει όλες τις απαντήσεις και λυτρώνει τους πρωταγωνιστές.

3.       13 Κόκκινα τριαντάφυλλα τιτλοφορείται το βιβλίο. Η επιλογή του αριθμού 13 έγινε τυχαία ή επειδή θέλει να συμβολίσει κάποιο συγκεκριμένο γεγονός;

Όχι η επιλογή του τίτλου δεν έγινε τυχαία , τα 13 κόκκινα τριαντάφυλλα είναι το κλειδί ενός μυστικού που αποκαλύπτεται μέσα στο βιβλίο.  Φυσικά πρόκειται για ένα μυστικό μυθοπλασίας. Περισσότερο το σκέφτηκα λόγω των προκαταλήψεων που κυκλοφορούν για τον αριθμό 13, στο δικό μου έργο το 13 είναι το κλειδί για μια απόδραση όπως και τα κόκκινα τριαντάφυλλα.  Όροι που αντίκεινται στην χρήση τους σε κανονικές συνθήκες. 

4.       Η ιστορία που εξελίσσεται στο βιβλίο στηρίζεται σε προσωπικά βιώματα ή είναι δημιούργημα μυθοπλασίας;

Το βιβλίο έχει στοιχειά προσωπικών βιωμάτων στα αρχικά κεφάλαια και στοιχεία μυθοπλασίας κυρίως στα μεταφυσικά γεγονότα που αναφέρω στη συνέχεια . Η δημιουργία του , στην σκέψη μου , έγινε πριν είκοσι χρόνια ,όταν το γεγονός που  αναφέρω στο βιβλίο μου  ,δηλαδή η αυτοκτονία του πρωταγωνιστή, είχε γίνει στην πραγματικότητα . Αυτό ήταν το έναυσμα για να δημιουργήσω μια άλλη ιστορία,  τουλάχιστον στο μυαλό μου, ώστε να γίνει η αποδοχή του θανάτου του. Όλο αυτό που περιγράφω στη συνέχεια είναι το δημιούργημα ενός μυαλού , του δικού μου, για το πως θα ήθελα να τελειώσει η ιστορία αυτού του παιδιού , όχι με την αυτοκτονία του, αλλά με το κεφάλαιο 13 του βιβλίου μου.

5.       Ποια μηνύματα θέλετε να κάνετε γνωστά στους αναγνώστες μέσα από το βιβλίο σας;

Διαβάζοντας το οπισθόφυλλο , και βλέποντας το «όταν ο Γιάννης πεθαίνει μόνο στην Ισμήνη θέλει να πει τι έχει συμβεί» ,καταλαβαίνοντας ότι πρόκειται για ένα θάνατο ίσως κάποιοι να σκεφτούν ότι πρόκειται για ένα βιβλίο λύπης και θλίψης, ομολογώ ότι σε ορισμένα σημεία είναι έντονος ο πόνος, αλλά σκοπός μου ήταν να τονίσω θετικά στοιχειά : όπως το πιο δυνατό για μένα είναι η αποδοχή του εαυτού μας, πολλοί άνθρωποι ειδικά σε νεαρή ηλικία πιστεύοντας ότι έχουν κάποιο ψεγάδι, το οποίο στο μυαλό τους διογκώνεται, δεν τους αρέσει ο εαυτός τους και αυτό είναι μεγάλο λάθος, μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για τους ίδιους, για την κοινωνικότητα τους και για την μετέπειτα εξέλιξη τους. Ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός με τα ελαττώματα, με τα προτερήματα του, όταν συνειδητοποιήσεις αυτή την μοναδικότητα τότε αγαπάς τον εαυτό σου και βλέπεις τελείως διαφορετικά την ζωή.   

Επίσης ένα άλλο σημαντικό μήνυμα που είναι διάχυτο σε όλο το βιβλίο μου είναι τα απωθημένα εξού και η φράση «καλύτερα να μετανιώσεις για κάτι που έκανες παρά για κάτι που δεν έκανες». Τα απωθημένα θα σε ταλαιπωρούν σε όλη την ζωή σου όπως και την πρωταγωνίστρια «αν είχα πάει, θα άλλαζε κάτι». Όποτε μην έχετε απωθημένα , ζήστε όπως θέλετε, ακολουθήστε τα δικά σας όνειρα.  

6.       Στο βιβλίο συναντάμε τη φράση : <<Όλα γίνονται για κάποιο λόγο>>.Πρόκειται για μία φράση που λίγο πολύ οι περισσότεροι χρησιμοποιούμε τόσο απέναντι στους άλλους όσο και στον ίδιο τον εαυτό μας. Θέλετε να τη σχολιάσετε;

 Αυτή η φράση στο βιβλίο αναφέρεται σε μια στιγμή όπου η ιστορία βρίσκεται στην    κορύφωση της πρόκειται να εκπληρωθεί η υπόσχεση που δόθηκε μεταξύ των πρωταγωνιστών αλλά  ένα αναπάντεχο γεγονός ανατρέπει την ροή της ιστορίας και προμηνύει μια ματαίωση των ονείρων της πρωταγωνίστριας ,η φίλη της προσπαθεί να την παρηγορήσει χρησιμοποιώντας αυτή την φράση.  

Αυτή την φράση την χρησιμοποιώ πολύ στην ζωή μου , γιατί πιστεύω ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο , όχι με την έννοια ότι κάποιος προκαθορίζει τις ζωές μας και εμείς δεν έχουμε λόγο. Απλά θεωρώ ότι κάποια πράγματα είναι προκαθορισμένα να συμβούνε αλλά η εξέλιξη της ιστορίας είναι πάντα στο χέρι μας. Έχω συλλάβει πολλές φορές τον εαυτό μου να αγωνίζομαι, για να πετύχω κάτι ,και την τελευταία στιγμή να ακυρώνετε,εκεί η απογοήτευση της στιγμής είναι τεράστια, ψυχοφθόρα , αισθάνομαι αδικία αλλά αμέσως μετά γίνετε κάτι άλλο πάντα καλύτερο από την μέχρι τότε απογοήτευση μου και καταλαβαίνω ποίος ήταν αυτός ο λόγος της ματαίωσης των προσδοκιών μου. Κάτω από μια κακή εμπειρία κρύβεται μια μεγάλη ευκαιρία για αναγέννηση και την δημιουργία ενός καλύτερου εαυτού μας.

  

7.       Τα διαζύγια είναι ένα θέμα που τα τελευταία χρόνια παίρνουν τεράστιες διαστάσεις. Η Ισμήνη συμβουλεύει τη φίλη της για το διαζύγιο των γονιών της με τα παρακάτω λόγια: Τα παιδιά είναι και των δύο κι ίσως τελικά αυτό μόνο μπορούμε να κάνουμε εμείς τα παιδιά , να τους πείσουμε ότι πρέπει να παραμείνουν κι οι δύο γονείς . Ποια είναι η δική σας άποψη;

  Πολύ δύσκολο θέμα, επίσης, θεωρώ ότι είναι δικαίωμα των ανθρώπων αν δεν είναι ευτυχισμένοι μαζί να χωρίσουν. Απλά πάντα ως εξιλαστήρια θύματα είναι τα παιδιά, έχω δει ανθρώπους να μισιούνται , να μαλώνουν να φτάνουν στα δικαστήρια, να βάζουν το εαυτό τους πάνω από τα παιδία τους. Αυτή η φράση θέλει ακριβώς να δείξει αυτό, ότι μπορεί να πάψεις να είσαι σύζυγος , φίλος, εραστής  ενός ανθρώπου αλλά δεν μπορείς να πάψεις να είσαι γονιός. Δεν αναφέρομαι σε καταστάσεις που τον τελευταίο καιρό έχουν συγκλονίσει την κοινωνία μας , ενδοοικογενειακή βία και άλλα σημαντικά προβλήματα . 

Είναι ακόμη ένα μήνυμα που θέλω να περάσω μέσα από το βιβλίο μου, ότι ακόμα και σε ένα χωρισμό, οι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν πολιτισμό και να μην χάνουν την ανθρώπινη υπόσταση τους.

8.       Στις πρώτες σελίδες του βιβλίου είναι γραμμένη μία φράση που μου έκανε εντύπωση: Κανένας θάνατος δε σημαίνει τέλος, το ταξίδι ποτέ δεν τελειώνει. Θέλετε να τη σχολιάσετε;

Αυτή η έκφραση περικλείει όλο το βιβλίο. Θέλω να πω ότι πιστεύω παρά πολύ στο Θεό και στην μεταθάνατον ζωή , πιστεύω ότι υπάρχει ο παράδεισος. Θεωρώ ότι στην γη είμαστε περαστικοί και ότι η ζωή μας εδώ είναι μια πρόβα για αυτό που θα ακολουθήσει. Είναι μια φράση που δείχνει την νίκη απέναντι  στο μεγαλύτερο φόβο του ανθρώπου, που δεν είναι άλλος από τον θάνατο ,δηλαδή ότι μετά  από εδώ μας περιμένει μια συνέχεια. Βέβαια υπάρχει και η κόλαση οπότε καλό θα ήταν ο κάθε άνθρωπος να ζει, όπως θα ήθελε να ζήσει στην αιωνιότητα. Προσωπικά αυτό που ακολουθώ στην ζωή μου είναι να βοηθάω όσο μπορώ, να μην κάνω κακό σε κάποιον τουλάχιστον εσκεμμένα, να σέβομαι την φύση , να αγαπώ τους ανθρώπους και τα ζώα . Θέλω  να μπορώ να πάω να κοιμηθώ χωρίς να τριβελίζει κάτι το μυαλό μου και να με κρατάει ξάγρυπνη.

9.       Ποιοι είναι οι συνταξιδιώτες που σας βοήθησαν στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου συγγραφικού σας ταξιδιού;

Ο πρώτος που θα ήθελα να αναφέρω, είναι ο σύζυγος μου, που ήταν πάντα δίπλα μου, σε οποιοδήποτε βήμα έκανα στην ζωή μου ,όσο τρελό, και αν ακουγόταν στην αρχή «εκείνος έλεγε μαζί σου».

Έπειτα μια καλή μου φίλη και συνάδερφός, που ήτανε η πρώτη αναγνώστρια μου και χωρίς αυτή δεν θα το ολοκλήρωνα ποτέ το βιβλίο.

Και δύο φίλες μου, που με βοηθήσανε να απαλλαγώ από τον φόβο της μη αποδοχής του έργου μου , τα διάφορα αν δεν είναι ωραίο, σιγά να μην ασχοληθεί ο εκδοτικός οίκος με το βιβλίο μου , υπάρχουν τόσα άλλα γιατί να εκδώσουν το δικό μου και να με πείσουν, μόλις έβαλα την τελευταία τελεία στο βιβλίο, να το στείλω επιτόπου, χωρίς δεύτερη σκέψη.  Αν δεν το είχα στείλει τότε δεν ξέρω αν θα έβρισκα ποτέ το κουράγιο να το κάνω.

10.   Οι αναγνώστες που επιθυμούν να μεθύσουν με το άρωμα που αναβλύζουν τα 13 κόκκινα τριαντάφυλλα που μπορούν να βρουν το βιβλίο σας ώστε ν’ αποκτήσουν αυτή τη δυνατότητα;

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις 24 Γράμματα μπορείτε να το προμηθευτείτε είτε από τον εκδοτικό οίκο είτε από όλα τα βιβλιοπωλεία. 

Ευχαριστούμε πολύ. Ευχόμαστε το βιβλίο σας να είναι καλοτάξιδο! 



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου

Ξεθωριασμένες Πεταλούδες -Συλλογικό Έργο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου