Ο Απόλλωνας δεν παίζει μπάλα, Πένυ Κρανά

 


Στη σημερινή μας παρέα η συγγραφέας κυρία Πένυ Κρανά θα μας ταξιδέψει μέχρι τον Όλυμπο και θα μας  συστήσει τον Απόλλωνα  μέσα από το βιβλίο της με τον τίτλο: Ο Απόλλωνας δεν παίζει μπάλα, το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις
The book project.

1.Καλώς ορίσατε. Σας ευχαριστούμε πολύ. Θέλετε να μας μιλήσετε  για το συγγραφικό σας έργο;

Καλώς σας βρήκα. Εγώ ευχαριστώ πολύ που διαβάσατε το βιβλίο μου. Είναι η πρώτη ιστορία που έχω γράψει, η οποία εκδίδεται και ελπίζω να ακολουθήσουνε κι άλλες.  Το καλοκαίρι θα κυκλοφορήσει και ο Ποσειδώνας και στη συνέχεια ένα χριστουγεννιάτικο με ήρωα έναν εκνευρισμένο Άγιο Βασίλη.

2. Για ποιο λόγο επιλέξατε τον Θεό Απόλλωνα για να γίνει ο πρωταγωνιστής της ιστορίας σας;

Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μου είναι ένα αγόρι που δεν έχει την αναμενόμενη συμπεριφορά για αγόρι της ηλικίας του με την έννοια ότι πχ δεν τον διασκεδάζει να παίζει ποδόσφαιρο. Από τους θεούς του Ολύμπου ο Απόλλωνας ήταν εκείνος  που ταίριαζε καλύτερα στο προφίλ αυτό, ως θεός της μουσικής.

3. Ο Απόλλωνας  δεν ήθελε να παίζει ποδόσφαιρο, ένα άθλημα  ιδιαίτερα αγαπητό  στην ομάδα των αγοριών . Θεωρείτε ότι πρέπει όλα τα αγόρια  να ασχολούνται με κάποιο άθλημα μόνο και μόνο  επειδή επικρατεί η άποψη ότι οφείλουν να ασχοληθούν μ’ αυτό;

Καταρχάς θεωρώ ότι όλα τα παιδιά πρέπει να αθλούνται γιατί η άθληση είναι μέρος μιας υγιούς ζωής. Και δεδομένου του σημερινού τρόπου ζωής, η δυνατότητα για άσκηση πλέον είναι κυρίως μέσω του αθλητισμού σε συγκεκριμένες ώρες και μέρες.

Δυστυχώς, μας ακολουθεί ακόμα η λογική του ότι τα αγόρια από τη φύση τους είναι πιο ζωηρά καθώς και του ότι πρέπει να είναι εμφανώς δυνατά και γυμνασμένα, οπότε πρέπει να κάνουν ένα άθλημα οπωσδήποτε. Αλλιώς κινδυνεύουν να μην χαρακτηριστούν αρκετά…αγόρια.

4. Πως κρίνετε τον αποκλεισμό  της Καλλιόπης από τη συμμετοχή της στο άθλημα του ποδοσφαίρου  με τη δικαιολογία ότι είναι κορίτσι;

Απόλυτα αναμενόμενο! Όταν οι αθλητικοί αγώνες με την μεγαλύτερη προβολή είναι μεταξύ αντρών, όταν στο σπίτι, στο μαγαζί μαζεύονται αντροπαρέες για να δούνε μπάλα, όταν στις ακαδημίες ποδοσφαίρου βλέπεις μπαμπάδες απέξω να κοιτάνε τον γιο να προπονείται, νομίζω πως το να θέλει ένα κορίτσι να παίξει μπάλα είναι  -ανάλογα την ηλικία του κοριτσιού και την εμφάνισή της-  από χαριτωμένο και ανάξιο λόγου ως προβληματικό και  άξιο κοροϊδίας.

 

5. Είναι τυχαία η επιλογή  του ονόματος Άρης  στο αγόρι  που προκαλεί συνεχώς καυγάδες και κοροϊδεύει τον Απόλλωνα  επειδή δεν του αρέσει  το ποδόσφαιρο;

Ορθώς το παρατηρήσατε. Όχι δεν είναι τυχαία μια και ο Άρης είναι γνωστός ως ο καβγατζής θεός του πολέμου, οπότε και ο πιο ταιριαστός στο να δημιουργεί εντάσεις και να έχει έναν ρόλο “νταή”.

 

6. Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε  να προβάλλετε από το συγκεκριμένο βιβλίο;

Με το βιβλίο μου θέλω να τραβήξω την προσοχή στα παιδιά που κάθονται στα παγκάκια μιας πλατείας ή στα σπίτια τους επειδή δεν έχουν την δύναμη να διεκδικήσουν τον χώρο που τους αναλογεί και που είναι πιασμένος από τους “δυνατούς.” Θέλω επίσης να πω  ότι εμείς τα κορίτσια δεν κουτσομπολεύουμε σε μία άκρη επειδή “τέτοιες κουτσομπόλες είμαστε από τη φύση μας”, αλλά επειδή δεν υπάρχει χώρος για μας στο κέντρο που όπως είπαμε είναι πιασμένος από τους δυνατούς.

Και φυσικά … δεν πειράζει αν ένα αγόρι δεν παίζει μπάλα. Υπάρχει ζωή εκεί έξω για όλους και είναι ευθύνη των “μεγάλων” να αφήσουμε τα παιδιά να την βρουν και να την ζήσουν.

7. Με τον ήρωα της ιστορίας ταυτίζονται αρκετά παιδιά τα οποία  ξεχωρίζουν από την πλειοψηφία και προσπαθούν να σπάσουν τα διάφορα στερεότυπα. Θέλετε να το σχολιάσετε;

Ο σκοπός ήταν να ταυτιστούν τα αγόρια εκείνα που δεν έχουν θέση στο ποδόσφαιρο που παίζεται στο πάρκο επειδή δεν τους αρέσει, αλλά δεν έχουν θέση ούτε στο παγκάκι που κάθονται τα κορίτσια. Και πηγαίνοντας το ένα βήμα παραπέρα, τα αγόρια που δε θέλουν να παίζουν πχ βίαια παιχνίδια σε βιντεογκέημς. Πού είναι αυτά τα αγόρια; Υποθέτω κάπου μόνα τους, υπομένοντας σχόλια του τύπου “γιατί δεν κάνεις ό, τι κάνουν τα άλλα αγόρια”;. Αυτά τα παιδιά ακόμα δεν έχουν τη δύναμη να σπάσουν τα στερεότυπα γιατί ακόμα δεν έχουν βρει τον εαυτό τους. Νιώθουν “ξένοι”. Σε αυτά τα παιδιά μιλάει αυτό το βιβλίο θέλοντας να βάλει ένα λιθαράκι στην αυτογνωσία τους με τελικό σκοπό να σπάσουν τα στερεότυπα.

 

8.  Το συγκεκριμένο βιβλίο σε συνδυασμό  με τις δραστηριότητες που περιλαμβάνει  βοηθάει τα παιδιά ν’ αποκτήσουν  τις γνώσεις που συσχετίζονται με τη ζωή του θεού Απόλλωνα;

Οπωσδήποτε! Όλη η σειρά “Ιστορίες από τον Όλυμπο” είναι μια σειρά που απευθύνεται σε παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού και είναι μια πολύ καλή εισαγωγή στην μυθολογία. Τα παιδιά μαθαίνουν τα κύρια χαρακτηριστικά των θεών του Ολύμπου εύκολα μέσα από καταστάσεις που βιώνουν στην καθημερινότητά τους. Είναι ένας πολύ πρωτότυπος συνδυασμός και γι αυτό και έχει απήχηση.

9. Στο τέλος όλα τα παιδιά ασχολήθηκαν  με την αγαπημένη τους δραστηριότητα  και ήταν όλα ευτυχισμένα  και χαρούμενα.  Για να βρεθεί όμως αυτή η λύση  έγιναν υποχωρήσεις  και το κυριότερο  κανείς δεν σταμάτησε να προσπαθεί  γι’ αυτό που επιθυμεί . Μήπως και  στην καθημερινότητα θα πρέπει ν΄ ακολουθείται η συγκεκριμένη τακτική  για να αισθανθούμε  όλοι χαρούμενοι;

Νομίζω πως ακόμα πιο σημαντική ήταν η άνωθεν παρέμβαση. Την ιστορία αυτήν την εμπνεύστηκα από το βιβλίο της Καρολίν Κριάντο Πέρεζ “Αόρατες Γυναίκες”. Εκεί η συγγραφέας αναφέρει πως στη Βιέννη είχαν παρατηρήσει πως η παρουσία των κοριτσιών σε δημόσια πάρκα μειωνόταν όσο τα κορίτσια μεγάλωναν. Θέλοντας να καταλάβουν το γιατί, είδαν ότι δεν υπήρχε χώρος για αυτές εξαιτίας της κατάληψης του χώρου από αγόρια κυρίως που έπαιζαν αθλήματα στα οποία τα κορίτσια δεν μπορούσαν να συμμετέχουν. Έτσι, άρχισαν να χωρίζουν τα πάρκα σε δύο μέρη, όπου μόνο σε ένα από τα δύο επιτρέπονται τέτοια αθλήματα. Η παρουσία των κοριτσιών στους χώρους φυσικά αυξήθηκε και μαζί βελτιώθηκε και η φυσική τους κατάσταση. 

Δεν πρέπει να περιμένουμε από τα παιδιά να παίρνουν πρωτοβουλίες για τους κοινόχρηστους χώρους πχ. Όπως είπα πριν, ακόμα δεν ξέρουν ποια είναι. Πρέπει εμείς να βλέπουμε πέρα απ΄όσα βλέπουν τα μάτια μας. Ναι, ο δήμος έκανε ένα πάρκο για να παίζουν τα παιδιά, αλλά τελικά ποια παιδιά παίζουν; Ξέρουμε το προφίλ τους; Και πού είναι τα υπόλοιπα παιδιά; Τι κάνουμε εμείς ως πολιτεία/φορείς/ κοινωνία για αυτά;

 

 

10. Που μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας  ώστε να διασκεδάσουμε με τη λύρα του θεού Απόλλωνα;

Σε όλα τα βιβλιοπωλεία αν ζητηθεί αλλά και στο ίντερνετ με μια απλή αναζήτηση με τον τίτλο του βιβλίου.

 

 Ευχαριστούμε πολύ. Ευχόμαστε  το βιβλίο σας να είναι καλοτάξιδο και να βοηθήσει τα μικρά αλλά και τα μεγάλα παιδιά ν’ ακολουθήσουν  τις επιθυμίες τους ακόμα κι αν χρειαστεί να ξεφύγουν από ένα  καθορισμένο στερεότυπο .

Να είστε καλά! Κι εγώ αυτό εύχομαι! Καλή συνέχεια στο έργο σας και πολλά ευχαριστώ για την προβολή που κάνετε σε νέους συγγραφείς.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου

Ξεθωριασμένες Πεταλούδες -Συλλογικό Έργο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου