Η σκουληκαντέρα με τη γλυκιά φωνή.Δήμητρα Μουλαρά


Στη σημερινή μας  παρέα καλεσμένη είναι η κυρία Δήμητρα Μουλαρά που θα μιλήσει για το βιβλίο της με τον τίτλο: Η σκουληκαντέρα με τη γλυκιά φωνή.

1.       Καλώς ορίσατε. Σας ευχαριστούμε πολύ. Μιλήστε μας για το συγγραφικό σας έργο.

Καλώς σας βρήκα. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση. Λοιπόν, ξεκίνησα να γράφω από πολύ μικρή. Στην αρχή κρατούσα ημερολόγιο, όπου καθημερινά σημείωνα οτιδήποτε μού έκανε εντύπωση (στο σχολείο, στη γειτονιά, ακόμη και για κάτι που είχα δει στην τηλεόραση). Όταν ο γιος μου ξεκίνησε το σχολείο, παρατήρησα ότι απομνημόνευε με μεγάλη ευκολία τα έμμετρα κείμενα. Έτσι όταν άρχισε να μαθαίνει το αλφάβητο, για κάθε γράμμα που έκαναν στο νηπιαγωγείο, εγώ του έγραφα ένα ποιηματάκι. Αρκετά χρόνια αργότερα και με τη συνεργασία των εκδόσεων Μίνωας, μαζέψαμε αυτά τα ποιηματάκια και τα κάναμε ένα όμορφο βιβλίο με τον τίτλο «Το τσαντάκι της αλφαβήτας». Το 2019, ήρθε το παραμύθι μου με τίτλο «η σκουληκαντέρα με τη γλυκιά φωνή»  και φυσικά δεν έχω σταματήσει να γεμίζω το ηλεκτρονικό μου «συρτάρι» με ιστορίες…

 

2.       Είναι τυχαία η επιλογή της σκουληκαντέρας για να γίνει η πρωταγωνίστρια της ιστορία σας;

Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε χωριό (την όμορφη Πολύδροσο Παρνασσού), οπότε  έμαθα να αγαπώ, να σέβομαι και φυσικά να συνυπάρχω με ζώα. Τα ερπετά, είναι ζώα όπου είτε τα φοβόμαστε περισσότερο (όπως τα φίδια), είτε τα προσπερνάμε (σκουλήκια) αγνοώντας τη σπουδαιότητά τους στη φύση. Κάπως έτσι προέκυψε η επιθυμία μου να κάνω πρωταγωνίστρια μια «απλή» σκουληκαντέρα.

 

3.        Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε  να περάσετε μέσα από το συγκεκριμένο βιβλίο;

Το μήνυμα που θέλησα να περάσω γράφοντας αυτό το παραμύθι, ήταν ότι η αληθινή φιλία και η αγάπη, έχουν τη δύναμη να κάνουν δυνατά τα αδύνατα.

 Έγιναν φίλοι, ένα χελιδόνι (κυνηγός)  με μια σκουληκαντέρα (θήραμα). Επίσης η  μικρή Γωγώ απέκτησε αυτοπεποίθηση με τη βοήθεια του Γκούνερ….του κυνηγού!

 

4.       Σε ποιες ηλικίες θεωρείτε ότι είναι κατάλληλο  το συγκεκριμένο βιβλίο;

Νομίζω ότι μπορεί να το διαβάσει άνετα ένα παιδάκι που πηγαίνει στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.

Για να είμαι ειλικρινείς όμως,  πιστεύω ότι τα παραμύθια δεν έχουν ηλικία. Επειδή έχω ασχοληθεί πάρα πολύ, ψάχνοντας να βρω παλιά ελληνικά παραμύθια, θεωρώ ότι σε όποια ηλικία κι αν τα διαβάσει κάποιος, θα λάβει το ανάλογο μήνυμα.

 

5.       Ο Γκούνερ  το χελιδόνι συμβουλεύει τη μικρή Γωγώ ότι: όλα τα πράγματα του κόσμου  δεν μας εντυπωσιάζουν  αν δεν τα προσεγγίσουμε  με αγάπη…Ποια είναι η άποψή σας;

Χαίρομαι που σταθήκατε σε αυτή τη φράση, γιατί ουσιαστικά μέσα σε αυτή κρύβεται όλο το νόημα του παραμυθιού. Πιστεύω πάρα πολύ στη δύναμη της ανιδιοτελούς αγάπης. Αυτό  που συμβουλεύω τα παιδιά μου, είναι ότι όταν προσφέρεις στον άλλο τον καλύτερο εαυτό σου, ομορφαίνει πρώτα η δική σου ψυχή κι ίσως καταφέρεις να ομορφύνεις και τη ψυχή του άλλου.

 

6.       Η σκουληκαντέρα έχει μελωδική φωνή όμως πρέπει να πιστέψει η ίδια στον εαυτό της και στο χάρισμα  που έχει για να τα καταφέρει. Για να επιτύχουμε  κάποιους στόχους πρέπει να πιστέψουμε στον εαυτό μας  και στο χάρισμα που ενδεχομένως έχουμε;

Η αυτοπεποίθηση είναι σπουδαίο εργαλείο για την πρόοδο του ανθρώπου.  Όταν ξέρεις τι μπορείς να κάνεις, τότε θα ψάξεις να βρεις και τον τρόπο. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι αυτή η αναζήτηση θα σε οδηγήσει σε όμορφα μονοπάτια.

Δυστυχώς όμως πολλές φορές  ταυτίζουμε την αυτοπεποίθηση με τον εγωκεντρισμό κι εκεί χάνεται η δύναμή της. Το να πιστεύουμε στις ικανότητές μας, δε σημαίνει ότι αγνοούμε όσους μας βοήθησαν να τις ανακαλύψουμε και να τις αναδείξουμε.

 

7.       Την απάντηση που έδωσε ο Γκούνερ ότι :στη ζωή δεν πρέπει να τα βλέπουμε όλα ανάλογα με το κέρδος,  θα ήταν καλό να την εφαρμόσουμε όλοι στη ζωή μας. Ποια είναι η άποψή σας;

Ζούμε σε μια κοινωνία όπου στο τέλος της ημέρας, καλούμαστε  να κάνουμε ταμείο. Να καταγράψουμε τι χάσαμε, τι κερδίσαμε, ελπίζοντας σε ένα θετικό πρόσημο.

Κατά τη γνώμη μου, υπάρχουν δύο ταμεία, εξίσου σημαντικά. Το ταμείο της τσέπης και το ταμείο της καρδιάς, τα οποία πρέπει να είναι το ίδιο γεμάτα. Θεωρώ ότι είναι μεγάλο λάθος όταν γίνεται αυτοσκοπός  το κέρδος της τσέπης, αδιαφορώντας  για το τι μένει στο τέλος στην ψυχή μας.

 

8.       Γίνεται τελικά να υπάρξει φιλία ανάμεσα σ’ ένα  χελιδόνι που ταυτίζεται με τον κυνηγό και σε μια σκουληκαντέρα που ταυτίζεται με το θήραμα;

Μα φυσικά. Αυτό είναι και το μήνυμα του παραμυθιού. Η μελωδική φωνή της σκουληκαντέρας, γίνεται η αφορμή αρχικά να σωθεί, και στη συνέχεια να δημιουργηθεί μια αληθινή φιλία. Έτσι το χελιδόνι δεν υπάρχει πλέον ως κυνηγός , ούτε η σκουληκαντέρα ως θήραμα. Αυτή είναι η δύναμη της  φιλίας.

 

9.        Ποιοι είναι οι συνοδοιπόροι που σας βοήθησαν στην ολοκλήρωση του συγγραφικού σας ταξιδιού;

Η έμπνευσή μου, οι πρώτοι αναγνώστες και κριτές, συνοδοιπόροι και θερμοί υποστηρικτές των παραμυθιών μου είναι τα παιδιά μου. Μετράω πάρα πολύ τη γνώμη τους γιατί η αλήθεια είναι ότι αυτά ανήκουν στην παιδική ηλικία, ενώ εγώ απέχω κατά πολύ.

Επίσης είμαι πολύ τυχερή, διότι έχω καλούς φίλους που με την αγάπη τους και την επιμονή τους με παροτρύνουν να γράφω, με διορθώνουν, με συμβουλεύουν. Ένας από αυτούς τους φίλους είπε κάποτε «γράφεις πολύ ωραία, συνέχισε». Κάποιος άλλος σκέφτηκε να δώσει ονόματα στο χελιδόνι και τη σκουληκαντέρα κι έτσι προέκυψε η Γωγώ (όπου είναι και  το όνομα της κόρης μου!) κι ο Γκούνερ. Η αγαπημένη φίλη Ειρήνη Θάνου, έκανε την εικονογράφηση, βάζοντας χρώμα στις άχρωμες λέξεις μου.

 

10.    Πως μπορούμε να προμηθευτούμε  το βιβλίο σας ώστε  να μαγευτούμε και να ταξιδέψουμε  με τη μελωδική φωνή της σκουληκαντέρας;

Το συγκεκριμένο παραμύθι μπορείτε να το προμηθευτείτε αρχικά από εμένα, διότι έγινε με αυτοέκδοση, αλλά και στα βιβλιοπωλεία:

·         Βιβλιοπωλείο «Στόχος» στο  Ίλιον στην Αθήνα

·         Βιβλιοπωλείο «Επίπεδο» στη Λαμία

·         Βιβλιοπωλείο «Μαυροειδής» στη Στυλίδα

·    Βιβλιοπωλείο "Βιβλιοχώρα" στην Λεμεσό

Και φυσικά στο βιβλιοπωλείο «Καραγιάννης» στη Μεταμόρφωση, όπου εργάζομαι και μπορείτε να το παραλάβετε με προσωπική αφιέρωση.

 

Ευχαριστούμε πολύ. Ευχόμαστε να είναι το βιβλίο σας καλοτάξιδο

Σας ευχαριστώ κι εγώ γι αυτή την όμορφη κι ενδιαφέρουσα συνέντευξη. Εύχομαι καλή συνέχεια στις βιβλιοπαρουσιάσεις σας.


 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου

Ξεθωριασμένες Πεταλούδες -Συλλογικό Έργο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου