Μία Βίδα αλλιώτικη -Παναγιώτα Ζέλου

 


Στη σημερινή μας παρέα η  συγγραφέας κυρία Παναγιώτα Ζέλου  θα μας μιλήσει για το βιβλίο της με τον τίτλο: Μία Βίδα αλλιώτικη  που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις  Άρπασις

1, Καλώς ορίσατε Σας ευχαριστούμε πολύ. Μιλήστε μας για το συγγραφικό σας έργο.

Καλώς σας βρήκα. Σας ευχαριστώ πολύ που με καλέσατε.

Εγώ ξεκίνησα να γράφω για να κάνω θεατρικές παραστάσεις με τους μαθητές μου. Ήθελα το κείμενο να ανταποκρίνεται ακριβώς στις δυνατότητες του κάθε μαθητή. Μετά αυτά άρεσαν στους συναδέλφους και μου έβαλαν την ιδέα να τα εκδόσω. Έτσι ξεκίνησα να γράφω αμιγώς παραμύθια.

Μέχρι τώρα τα περισσότερα είναι σε μορφή e-book και μπορεί όποιος θέλει να τα διαβάσει δωρεάν στο διαδίκτυο ή στην ιστοσελίδα μου zeloubooks. Το παραμύθι μου <Μία βίδα αλλιώτική> είναι το πρώτο σε έντυπη μορφή. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άπαρσις και μπορεί να το βρει όποιος θέλει σε διαδικτυακά αλλά και φυσικά βιβλιοπωλεία.

2. Ποια είναι η υπόθεση του βιβλίου;

Το βιβλίο μου πραγματεύεται τον εκφοβισμό δηλ μπούλινγκ μέσα από την διαφορετικότητα.

Μία βίδα η οποία είναι διαφορετική από τις υπόλοιπες είναι πιο χοντρή, πιο μεγάλη. Εξαιτίας αυτής της διαφοράς δέχεται μπούλινγκ από τις υπόλοιπες βίδες αλλά και από τον δημιουργό της. Μέχρι που συμβαίνει κάτι που αλλάζει τα πάντα ….. και αποδεικνύεται πως όταν έχεις κάτι που θεωρείται από τους άλλους αδυναμία, μπορεί σε σένα να είναι ένα ισχυρό <χαρτί>.

3. Σε ποια ηλικία απευθύνεται το  συγκεκριμένο βιβλίο;

Η ηλικία που απευθύνεται το παραμύθι είναι 6+.

Σε παιδιά από το νηπιαγωγείο και πάνω.

Αλλά μετά από κουβέντα συνειδητοποίησα ότι και ενήλικες έχουν ταυτιστεί με την πρωταγωνίστρια δηλ τη βίδα.

Επίσης, φέτος εγώ εργάζομαι σε γυμνάσια, είδα προς μεγάλη μου έκπληξη πως και οι μαθητές σ αυτή την ηλικία όχι μόνο τους αρέσουν τα παραμύθια αλλά τα ζητάνε κιόλας!

4. Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να κάνετε γνωστά μέσα από την ιστορία που παρουσιάζεται στο βιβλίο;

Να μην στεναχωριέται κανείς για ότι θεωρεί ο ίδιος ή οι άλλοι ατέλεια επάνω του ή στον χαρακτήρα του, αλλά αυτό να καταφέρει να το κάνει να λειτουργήσει υπερ του.

Έχει δηλαδή είναι ισχυρό <όπλο> στα χέρια του που τις περισσότερες φορές δεν το γνωρίζει και καμιά φορά δεν το ανακαλύπτει και ποτέ.

 

5  Ποιο ήταν το ερέθισμα που σας ώθησε να γράψετε ένα βιβλίο που να αναφέρεται στη διαφορετικότητα;

Είμαι εκπαιδευτικός και τις περισσότερες σχολικές χρονιές εργάζομαι στα σχολεία με παιδιά με ειδικές ανάγκες. Έχω δει τα προβλήματά τους και στο σχολικό χώρο αλλά και εκτός. Η ένταξη στην κοινότητα αλλά και στην κοινωνία γενικότερα είναι δύσκολη. Έχουμε κάνει πολλές προσπάθειες μέσα από καλλιτεχνικές δραστηριότητες και όχι μόνο, αλλά λίγες φορές είχαμε μεγάλα αποτελέσματα.

Δυστυχώς η κοινωνία όσο και αν θεωρείται προηγμένη δεν μπορεί ακόμα να αποδεχτεί πλήρως την διαφορετικότητα όπως θα έπρεπε. Μακάρι να κάνω εγώ λάθος και να μην είναι έτσι τα πράγματα.

 

6. Το  βιβλίο  είναι γραμμένο σε στιχάκια με ομοιοκαταληξία. Ήταν εύκολο για σας να σκεφτείτε και να ολοκληρώσετε ένα παραμύθι γραμμένο με ομοιοκατάληκτους στίχους;

Σκέφτομαι πρώτα όλο το κείμενο στο μυαλό μου, και μετά το γράφω.

Όταν γράφω μου είναι πιο εύκολο να το γράψω με στιχάκια και ομοιοκαταληξίες παρά σε πεζό λόγο. Νομίζω πως σε πεζό λόγο είναι πιο τηλεγραφικό το κείμενο μου. Ενώ στο μη πεζό λόγο πιστεύω πως μπορώ να το αναπτύξω και να περάσω πιο εύκολα και πιο όμορφα και πιο <στολισμένα> τα μηνύματα που θέλω.

Αν τελικά αυτό το πετυχαίνω ή όχι θα μου το πείτε εσείς που διαβάσατε ή πρόκειται να διαβάσετε το παραμύθι μου.

7.  Πως και επιλέξατε μία βίδα ως πρωταγωνίστρια της ιστορίας σας;

Είμαι στο σταθμό του προαστιακού (στην Αττική) και περιμένω να έρθει ο συρμός για να πάω σχολείο. Ενώ περιμένω κοιτάω δίπλα μου μία τεράστια σιδερένια κολώνα. Αρχίζω να την επεξεργάζομαι, δεν έχω και τίποτα άλλο να κάνω μέχρι να έρθει ο συρμός χα χα. Κοιτάζω κάτω στο πάτωμα είναι βιδωμένη με 4 βίδες. Η μία βίδα είναι διαφορετική. Δηλαδή δεν έχει βαφτεί. Προφανώς κάτι είχε γίνει και αλλάχτηκε και ίσως να μην είχαν προλάβει να την βάψουν σαν τις άλλες … παρατηρώ και σκέφτομαι «αν δεν ήταν αυτή η τεράστια κολώνα δεν θα μπορούσε να σταθεί όλο αυτό το οικοδόμημα. Αν δεν ήταν αυτή η <διαφορετική> βίδα θα υπήρχε πρόβλημα» …. Και ενώ εγώ φιλοσοφώ χα χα έρχεται ο προαστιακός. Μπαίνω μέσα. Φτάνω στον προορισμό μου. Βγαίνω και περπατάω για να πάω σχολείο. Πριν να φτάσω κάτι πατάω στο δρόμο. Κοιτάζω είναι μία βίδα. Αααα λέω δεύτερη φορά βίδα μπροστά μου, πρέπει να γράψω ένα παραμύθι για αυτήν. Και το έγραψα χα χα

8. Το βιβλίο σας θα μπορέσει να βοηθήσει και τους εκπαιδευτικούς με τη μορφή εκπαιδευτικού υλικού  ώστε να το  χρησιμοποιήσουν στη διδασκαλία τους  σχετικά με τη διαφορετικότητα και τον εκφοβισμό;

Θεωρώ πως ναι. Γιατί και το προηγούμενο που υπάρχει δωρεάν σε μορφή ebook στην ιστοσελίδα μου zeloubooks, που μιλάει για την διαφορετικότητα, έχει βοηθήσει πολλούς εκπαιδευτικούς κυρίως στα εργαστήρια δεξιοτήτων.

Επίσης σε δράσεις μέσω των παγκόσμιων ημερών όπως του μπούλινγκ/εκφοβισμού, παιδικού βιβλίου αλλά και ημέρα ΑΜΕΑ.

Γενικότερα σε δράσεις μέσα στο σχολείο όπως  για το βιβλίο, φιλαναγωνσίας, αφήγησης, δραματοποίησης, μουσικής και χορού. Τέτοιες δράσεις έχουν ήδη γίνει από κάποια σχολεία. Σίγουρα υπάρχουν και άλλες ιδέες και ίσως και πιο πρωτότυπες .

 

9. Ποιοι είναι οι συνταξιδιώτες που σας βοήθησαν να ολοκληρώσετε το συγκεκριμένο συγγραφικό ταξίδι;

Οι εκδόσεις Άπαρσις που πίστεψαν σε μένα και έκδοσαν το παραμύθι. Η εικονογράφος που το ζωντάνεψε με τις εικόνες της.

Όλοι αυτοί, κυρίως συνάδελφοι, που από την πρώτη στιγμή παρακολουθούν αυτά που γράφω και με έπεισαν να φτάσω στην έκδοση.

Και φυσικά οι άνθρωποι που με βοηθάνε τώρα στο να καταφέρει το παραμύθι να έχει ένα όμορφο ταξίδι στο χώρο του βιβλίου, μέσω προωθήσεων, προβολών, συνεντεύξεων, παρουσιάσεων και όχι μόνο …. και όλα αυτά είτε δια ζώσης είτε διαδικτυακά.

10.Οι αναγνώστες που ενδιαφέρονται να  γνωρίσουν τη τόσο αλλιώτικη βίδα που μπορούν να αναζητήσουν το βιβλίο  σας ώστε να τη συναντήσουν αναγνωστικά;

Αν θέλει κάποιος να βρει το παραμύθι <μία βίδα αλλιώτικη> να το αγοράσει για να το διαβάσει ή να το δωρίσει μπορεί

·       Απευθείας από τις Εκδόσεις Άπαρσις

·       Σε όλα τα κεντρικά βιβλιοπωλεία

·       Να το παραγγείλει από το διαδίκτυο

·       Να το παραγγείλει στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς (χωρίς έξοδα αποστολής).

Αν θέλει κάποιος να γνωρίσει την αλλιώτική βίδα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου και να κάνουμε μία παρουσίαση είτε διαζώσης είτε διαδικτυακά.

Ευχαριστούμε πολύ. Να είστε καλά και το βιβλίο να είναι καλοτάξιδο.

Σας ευχαριστώ τόσο για τις ευχές όσο και για την ευκαιρία που μου δώσατε να έχουμε αυτή την όμορφη κουβέντα.

Να είστε καλά!



 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου

Παιδικές ψυχές στο Αιγαίο Πέγκη Ιωάννου

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου