Η πεταλούδα και η σταγόνα-Λίτσα Στυλιανού

 


Στις Συγγραφογνωριμίες η συγγραφέας κυρία Λίτσα Στυλιανού θα παρουσιάσει το βιβλίο της: «Η πεταλούδα και η σταγόνα» που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ευγνώμων.

1.      Καλώς ορίσατε. Ευχαριστούμε πολύ. Θέλετε να μας μιλήσετε για το συγγραφικό σας έργο;

Ευχαρίστως! Αρχικά σας ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία. Το παραμυθάκι «Η πεταλούδα και η σταγόνα» αποτελεί την πρώτη μου εκδομένη συγγραφική δουλειά και σηματοδοτεί ουσιαστικά την είσοδό μου στον κόσμο της συγγραφής. Είναι ένα βιβλίο που σημαίνει πολλά για μένα, και ευελπιστώ να μιλήσει στις καρδιές των μικρών αναγνωστών.

 

2.      Ποια είναι η υπόθεση που διαδραματίζεται στο βιβλίο σας;

Το βιβλίο περιγράφει τη διαδρομή μιας πεταλούδας, που καταφέρνει να εξελίσσεται μέσα από τις διάφορες προκλήσεις της ζωής, διατηρώντας ταυτόχρονα μέσα της αναλλοίωτο ένα κομμάτι από την πρωταρχική της αγνότητα. Η αγνότητα αυτή είναι επίσης σκοπός ζωής και μιας σταγόνας, και κάπου σ’ ένα σταυροδρόμι οι δύο αυτοί σκοποί συναντιούνται και αλληλοεκπληρώνονται.

 

3.      Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να μεταδώσετε μέσα από το συγκεκριμένο βιβλίο;

Τα μηνύματα που κρύβονται στην ιστορία και τα οποία φιλοδοξώ να μεταδώσω στα παιδιά είναι πολλά και σε διάφορα επίπεδα. Ένα σημαντικό μήνυμα είναι ότι η αλλαγή είναι το μόνο σίγουρο στη ζωή και πρέπει να μάθουμε να την αγκαλιάζουμε με εμπιστοσύνη. Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, κάθε φορά που κάτι στην εξωτερική μας πραγματικότητα αλλάζει, είναι μια θαυμάσια ευκαιρία για να συνειδητοποιήσουμε, να αναθεωρήσουμε και -γιατί όχι- να αλλάξουμε και κάτι μέσα μας (αυτογνωσία). Μπορεί βέβαια να γίνει και το ανάποδο: μια εσωτερική αλλαγή είναι ικανή να αλλάξει κάτι στην εξωτερική μας πραγματικότητα.

Γενικά, κάθε εποχή της ζωής μας είναι μοναδική και ανεπανάληπτη, γι’ αυτό είναι σημαντικό να την τιμούμε και να την θυμόμαστε με ευγνωμοσύνη. Ταυτόχρονα, όμως, πρέπει να ζούμε στο παρόν, με τις όποιες προκλήσεις και δώρα. Να αφηνόμαστε να εξελιχτούμε, χωρίς όμως να αλλοιώνουμε τα βασικά συστατικά στοιχεία του εαυτού μας, τις σταθερές μας. Η συνεχής προσπάθεια και η πίστη σε αυτό που κάνουμε παίζουν επίσης πρωταρχικό ρόλο στην πορεία μας. Σε κάποιο στάδιο της πορείας μπορεί να έχουμε βοήθεια από κάπου που δεν είχαμε ποτέ φανταστεί. Αν δεν συνεχίσουμε να προσπαθούμε, δεν θα το μάθουμε.

 

4.      «Ο χειμώνας έδινε την ευκαιρία στους ανθρώπους να έρχονται πιο κοντά, αλλά εκείνοι τις περισσότερες φορές δεν το εκτιμούσαν». Ποια είναι η άποψή σας για τη στάση αυτή των ανθρώπων;

Πολλές φορές οι άνθρωποι θεωρούν τα πράγματα δεδομένα ή βλέπουν μόνο την επιφανειακή τους πλευρά, αυτήν που τους δυσαρεστεί, χωρίς να εμβαθύνουν. Αυτό γίνεται όταν λειτουργούν μηχανικά, χωρίς σύνδεση με το Είναι τους. Είναι μια στάση συνηθισμένη και απαιτεί προσπάθεια από όλους μας για να καλλιεργηθεί η ικανότητα μας να ζούμε λίγο πιο συνειδητά.

 

5.      Η πεταλούδα αναπολεί τον καιρό που ήταν σκουληκάκι, τότε που δεν χρειαζόταν  να ανησυχεί για κάτι. Η πεταλούδα ταυτίζεται με την ενήλικη ζωή των ανθρώπων που πολλές φορές αναπολούν  τις ξέγνοιαστες στιγμές του παρελθόντος;

Πολύ σωστά, η πεταλούδα μπορεί να συμβολίζει την ενηλικίωση και τη νοσταλγία του πρότερου ξέγνοιαστου βίου. Η εξέλιξη, όμως, δεν ταυτίζεται πάντα με την ηλικία. Σε αυτή την περίπτωση, η πεταλούδα μπορεί να συμβολίζει οποιοδήποτε νέο στάδιο στη ζωή μας, το οποίο είναι ένα σκαλοπάτι ψηλότερα στη σκάλα της εξέλιξής μας.

6.      Μέσα στο βιβλίο συναντάμε τη φράση: Όταν αλλάζουμε, όταν μέσα μας η γύρω μας υπάρχει πια κάτι καινούριο τότε και εμείς πρέπει να βρίσκουμε συνεχώς καινούριες ιδέες. Πιστεύετε ότι οι άνθρωποι για να αποφύγουν τη φθορά που προκαλεί η συνήθεια πρέπει διαρκώς ν’ αναζητούν καινούριες ιδέες και νέα ενδιαφέροντα;

Οι άνθρωποι πρέπει να αναζητούν συνεχώς τρόπους να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της ζωής, όχι μόνο για να αποφύγουν τη φθορά, αλλά για να επιβιώσουν. Επιβίωση μπορεί να είναι για κάποιον η φυσική επιβίωση, για κάποιον άλλο η συναισθηματική επιβίωση μετά από ένα τραύμα, ή οποιουδήποτε άλλου είδους επιβίωση.

 

7.      Η σταγονίτσα λέει στην πεταλούδα: Θα είμαι για πάντα ο καθρέφτης σου γιατί με διατήρησες καθαρή και ένας καθρέφτης πρέπει να είναι πάντα καθαρός. Θέλετε να σχολιάσετε αυτά τα λόγια;

Ο καθρέφτης στην προκειμένη περίπτωση συμβολίζει τον καθρέφτη της ψυχής μας. Όσο πιο καθαρές οι προθέσεις τόσο πιο καθαρή η ψυχή. Ειδικότερα όταν υπάρχει αμοιβαιότητα στην καθαρή επικοινωνία, το καθρέφτισμα αυτό μπορεί να εκτοξεύσει τα εμπλεκόμενα υποκείμενα στο επόμενο στάδιο της εξέλιξής τους.

 

8.      Για ποια ηλικία θεωρείτε ότι είναι κατάλληλο το βιβλίο;

Από την εμπειρία μου θα έλεγα ότι το βιβλίο αυτό είναι κατάλληλο για παιδιά ηλικίας 5 χρονών και άνω. Όμως, όπως σας έχω αναφέρει πιο πάνω, τα μηνύματα που κρύβει είναι πολυεπίπεδα. Κάθε παιδί, ανάλογα με την ηλικία του, θα πάρει αυτά που μπορεί ή αυτά που έχει ανάγκη.

 

9.      Ποιοι είναι οι συνοδοιπόροι που σας οδήγησαν στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου  συγγραφικού ταξιδιού;

Στο ταξίδι αυτό, από την αρχή μέχρι το τέλος, ο άνθρωπος που με κράτησε από το χέρι σε όλη αυτή τη διαδρομή είναι η εκδότρια μου κα Άντρη Χαϊράλλα, την οποία ευχαριστώ. Σημαντικός συνοδοιπόρος ήταν επίσης η εικονογράφος μου, Παναγιώτα Μιχαήλ, με την οποία είχαμε μια πολύ όμορφη και αγαστή συνεργασία. Επίσης, όλοι όσοι συνέβαλαν στην έκδοση, όσον αφορά επιμέλεια, τυπογραφείο, βιβλιοδεσία, ήταν αναπόσπαστα κομμάτια του ταξιδιού αυτού και τους ευχαριστώ πολύ.

 

10.  Που μπορούν οι αναγνώστες να βρουν το βιβλίο;

Το βιβλίο μπορεί να το βρει κανείς από την ιστοσελίδα των Εκδόσεων Ευγνώμων, από τη σελίδα του παραμυθιού στο facebook με τίτλο «Η πεταλούδα και η σταγόνα», καθώς και στα βιβλιοπωλεία Parga, Βενέλιο και Σολώνειο, στην Κύπρο.

 Σας ευχαριστούμε πολύ. Ευχόμαστε το βιβλίο σας να είναι καλοτάξιδο.

   Εγώ σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε. Εύχομαι με τη σειρά μου όλο και πιο  όμορφες συγγραφοσυναντήσεις!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η καθημερινότητα ενός ιδιαίτερου παιδιού :Αικατερίνη Χριστοπούλου

Η Ευχή της Γιαγιάς-Κυριακή Κηρυττοπουλου

Ξεθωριασμένες Πεταλούδες -Συλλογικό Έργο